Kérdőív a Józsefváros Kártya használatáról – eredmények

event_available Utolsó frissítés:

A Józsefvárosi Önkormányzat célja, hogy a Józsefváros Kártya működése a jövőben a lehető legjobban szolgálja a kerületben élőket és a helyi vállalkozásokat is. Ennek érdekében felmérést végeztünk a józsefvárosi lakosok körében a kártyával kapcsolatban szerzett tapasztalatokról és a további igényekről.

A felmérést egy online kérdőív segítségével végeztük 2021. áprilisában és májusában. Összesen 174 ember töltötte ki a kérdőívet, akiknek ezúton is nagyon szépen köszönjük a segítséget! Ezen kívül köszönjük Méreg Amadea gyakornok segítségét a kutatás lebonyolításában!

Az eredmények tükrében az Önkormányzat elindítja a Kártya fejlesztését, amelynek része lesz többek között a Kártya szélesebb körű promóciója, újabb üzletek és boltok bevonása és az elektronikus (applikáción keresztül történő) igénylés és használat egyszerűsítése.

A Kártya igényléséről és a kedvezményeket biztosító helyszínekről itt olvashat részletesebben: https://jozsefvaros.hu/ugyintezes/ugy/jozsefvaros-kartya-igenylese/

A programhoz csatlakozott elfogadóhelyekről és a kedvezményekről itt olvashat: https://jozsefvaros.hu/otthon/szolgaltatasok-es-intezmenyek/jozsefvaros-kartya-szolg-int/2022/04/elfogadohelyek-listaja/

Ha Önnek üzlete vagy vállalkozása van és szívesen csatlakozna Kártya elfogadóhelyekként, itt talál további információt: https://jozsefvaros.hu/ugyintezes/ugy/csatlakozas-a-jozsefvaros-kartya-programhoz-elfogadohelykent/

Ha kérdése vagy megjegyzése van a Kártya használatával kapcsolatban, keressen minket a jozsefvaroskartya@jozsefvaros.hu email címen.

A válaszadók adatai

A 174 válaszadó 37 százaléka férfi, 63 százaléka nő. Közülük a legnagyobb csoportot a 35 és 44 év közöttiek teszik ki, akik a válaszadók 29%-át teszik ki. Jelentős korcsoportot képviselnek még a válaszadók között a 65 év felettiek, ők a válaszadók 21%-át képviselik.

A válaszadók 32%-a egyszemélyes, 41%-a kétszemélyes háztartásban él. A válaszadók 76%-ának nincs 18 év alatti gyermeke, 20%-uknak egy vagy két 18 év alatti gyermeke van.

Földrajzi tekintetben a válaszadók legnagyobb csoportját (23%) a Magdolna negyedben élők teszik ki, a második legnagyobb (16%) csoportot a palotanegyediek teszik ki, őket követik harmadikként (13%) a Csarnok negyedben élők, de a kérdőívre szinte minden józsefvárosi negyedből érkezett kitöltő.

Ami az iskolai végzettséget illeti, a válaszadók kétharmadának főiskolai vagy egyetemi végzettsége van, és kb. egyharmaduknak középiskola a legmagasabb végzettsége.

Ami a foglalkozást/megélhetést illeti, a válaszadók 26%-a alkalmazott diplomás, 23%-a nyugdíjas, 15,5%-a egyéb szellemi foglalkozású és 9% vállalkozó. A kérdőívet kitöltőket arra is megkértük, hogy írják le anyagi helyzetüket, amelyből az derül ki, hogy a válaszadók 42,5%-ának elegendő pénze van a mindennapi megélhetéshez, de nagyobb kiadásokat nem engedhetnek meg maguknak, 38,5%-a még meg is tud takarítani pénzt. A kitöltők 17%-ának le kell mondania sok dolog megvásárlásáról ahhoz, hogy a mindennapi kiadásokat fedezze.

Józsefváros Kártya használatával kapcsolatos tapasztalatok

A 174 válaszadó túlnyomó többségének nincs jelenleg Józsefváros Kártyája (69%) és a kitöltők 31%-a rendelkezik Józsefváros Kártyával. Arra a kérdésre, hogy miért nincs Józsefváros Kártyája, 55% válaszolta azt, hogy nem tudott a kártya létezéséről, 31% pedig azt jelezte, hogy nincs kártyája de a jövőben szeretne.

Arra a kérdésre, hogy honnan hallottak először a kártyáról, 29% a Józsefvárosi Önkormányzat honlapját jelölte meg, 26% az önkormányzat egyéb online felületeit, 10% pedig a családtagokat, ismerősöket jelölte meg.

A válaszadók 50%-a a kártyát a kedvezmények miatt használja, 19% pedig azért, mert fontos számára a helyi vállalkozások/cégek támogatása. A kitöltők túlnyomó többsége (81%) a kártyát hasznosnak találja. Azok közül, akiknek van Józsefváros Kártyája, 83% találja hasznosnak a kártyát.

Annál a kérdésnél, hogy a kitöltő milyen gyakran használja a kártyát, a kártyával rendelkezők csak 7%-a használja gyakran, 13% néha, 60% ritkán vagy nagyon ritkán, 21% sosem használta még a kártyát. Közülük 38% használta a kártyát az elmúlt évben 2-5 alkalommal.

A kártyát a válaszadók 34%-a egészségügyi területen, 21% élelmiszerboltban, 20% háztartási cikkek beszerzésekor használta.

A Józsefváros Kártyával kapcsolatos vélemények

A válaszadók csupán 17 százaléka elégedett nagy nagyon elégedett a kártya által nyújtott kedvezményekkel, míg 44% nem vagy egyáltalán nem elégedett. 39%-nak vegyes érzései vannak a kártyával kapcsolatban.

A Józsefváros Kártyával kapcsolatos igények

Megkérdeztük a kitöltőket arról is, hogy milyen helyeken használnák a kártyát szívesen. A legnépszerűbb válaszok (csökkenő sorrendben) a következők voltak:

•    élelmiszerüzlet

•    vendéglátóhely

•    gyógyszertár, szemészet

•    galéria, múzeum, mozi

•    drogéria

•    benzinkút

•    állatkereskedés

•    ruházati bolt

A kártya formátumát tekintve a kitöltők fele-fele arányban használnák szívesebben plasztikkártya vagy online formában a kártyát, de 50%-uk azzal lenne elégedett, ha a kártyát mindkét formátumban lehetne használni.

A válaszadók elsöprő többsége (94%) költene többet olyan helyen, amely kedvezményt nyújt.

A válaszadók 60%-a költene 1-20 százalékkal többet olyan helyen, ahol a Kártyát elfogadják, 21%-uk pedig akár 21-40%-kal is többet költene.

A kérdőívhez szöveges véleményeket és javaslatokat is megfogalmazott a válaszadók egy része. A hozzászólások jelentős része az alábbi témákban érkezett (a véleményekből néhány tipikus hozzászólást emelünk itt csak ki).

Magasabb kedvezmények és több elfogadóhely

•    Egy kicsit több kedvezmény jobb lenne, hogy pl. egy gyógyszertárba járjak, ahol ez a lehetőség adott és ne pl. egy másikba, ahol minden pénteken adnak 10% kedvezményt kártya nélkül is.

•    Lehetne kicsit több kedvezmény, vagy lehetne több hasznos boltot belevonni, ahol a mindennapokban is vásárol az ember

Kártya igénylése, érvényesítése

•    Hasznos, de az érvényesítő matrica megszerzése körülményes

•    Az önkormányzattal nem volt gördülékeny a kártya igénylése és intézése. Nem is tudom érvényes-e még a kártyám

Kevés információ, tájékoztatás hiánya

•    Egyáltalán nem lehet róla semmit sem tudni, hol, milyen kedvezményre jogosít fel. Kevés az információ róla.

•    Az elfogadó helyeket nem könnyű megtalálni

Pozitív visszajelzések

•    Jól használható, egyértelmű szabályzat, közösségi érzés és lehetne több elfogadóhely :)

•    A kártya jól működik. Csak nem mindig jut eszembe használni.

Oldalaink használatához csak a legszükségesebb esetben használunk sütiket (az Ön böngészőjében tárolt adatokat). Ezzel okossabbá tehetjük az oldalt az Ön számára. Kérjük, hogy az oldal használatának megkezdése előtt tekintse át és fogadja el  Adatvédelmi tájékoztatónkat!