Kérdőív a Józsefváros Kártya használatáról – eredmények

Utolsó frissítés: (Létrehozva: )

Kérdőív a Józsefváros Kártya használatáról – eredmények

A Józsefvárosi Önkormányzat célja, hogy a Józsefváros Kártya működése a jövőben a lehető legjobban szolgálja a kerületben élőket és a helyi vállalkozásokat is. Ennek érdekében felmérést végeztünk a józsefvárosi lakosok körében a kártyával kapcsolatban szerzett tapasztalatokról és a további igényekről.

A felmérést egy online kérdőív segítségével végeztük 2021. áprilisában és májusában. Összesen 174 ember töltötte ki a kérdőívet, akiknek ezúton is nagyon szépen köszönjük a segítséget! Ezen kívül köszönjük Méreg Amadea gyakornok segítségét a kutatás lebonyolításában!

Az eredmények tükrében az Önkormányzat elindítja a Kártya fejlesztését, amelynek része lesz többek között a Kártya szélesebb körű promóciója, újabb üzletek és boltok bevonása és az elektronikus (applikáción keresztül történő) igénylés és használat egyszerűsítése.

A Kártya igényléséről és a kedvezményeket biztosító helyszínekről itt olvashat részletesebben: https://jozsefvaros.hu/ugyintezes/ugy/jozsefvaros-kartya-igenylese/

A programhoz csatlakozott elfogadóhelyekről és a kedvezményekről itt olvashat: https://jozsefvaros.hu/otthon/szolgaltatasok-es-intezmenyek/jozsefvaros-kartya-szolg-int/2022/04/elfogadohelyek-listaja/

Ha Önnek üzlete vagy vállalkozása van és szívesen csatlakozna Kártya elfogadóhelyekként, itt talál további információt: https://jozsefvaros.hu/ugyintezes/ugy/csatlakozas-a-jozsefvaros-kartya-programhoz-elfogadohelykent/

Ha kérdése vagy megjegyzése van a Kártya használatával kapcsolatban, keressen minket a jozsefvaroskartya@jozsefvaros.hu email címen.

A válaszadók adatai

A 174 válaszadó 37 százaléka férfi, 63 százaléka nő. Közülük a legnagyobb csoportot a 35 és 44 év közöttiek teszik ki, akik a válaszadók 29%-át teszik ki. Jelentős korcsoportot képviselnek még a válaszadók között a 65 év felettiek, ők a válaszadók 21%-át képviselik.

A válaszadók 32%-a egyszemélyes, 41%-a kétszemélyes háztartásban él. A válaszadók 76%-ának nincs 18 év alatti gyermeke, 20%-uknak egy vagy két 18 év alatti gyermeke van.

Földrajzi tekintetben a válaszadók legnagyobb csoportját (23%) a Magdolna negyedben élők teszik ki, a második legnagyobb (16%) csoportot a palotanegyediek teszik ki, őket követik harmadikként (13%) a Csarnok negyedben élők, de a kérdőívre szinte minden józsefvárosi negyedből érkezett kitöltő.

Ami az iskolai végzettséget illeti, a válaszadók kétharmadának főiskolai vagy egyetemi végzettsége van, és kb. egyharmaduknak középiskola a legmagasabb végzettsége.

Ami a foglalkozást/megélhetést illeti, a válaszadók 26%-a alkalmazott diplomás, 23%-a nyugdíjas, 15,5%-a egyéb szellemi foglalkozású és 9% vállalkozó. A kérdőívet kitöltőket arra is megkértük, hogy írják le anyagi helyzetüket, amelyből az derül ki, hogy a válaszadók 42,5%-ának elegendő pénze van a mindennapi megélhetéshez, de nagyobb kiadásokat nem engedhetnek meg maguknak, 38,5%-a még meg is tud takarítani pénzt. A kitöltők 17%-ának le kell mondania sok dolog megvásárlásáról ahhoz, hogy a mindennapi kiadásokat fedezze.

Józsefváros Kártya használatával kapcsolatos tapasztalatok

A 174 válaszadó túlnyomó többségének nincs jelenleg Józsefváros Kártyája (69%) és a kitöltők 31%-a rendelkezik Józsefváros Kártyával. Arra a kérdésre, hogy miért nincs Józsefváros Kártyája, 55% válaszolta azt, hogy nem tudott a kártya létezéséről, 31% pedig azt jelezte, hogy nincs kártyája de a jövőben szeretne.

Arra a kérdésre, hogy honnan hallottak először a kártyáról, 29% a Józsefvárosi Önkormányzat honlapját jelölte meg, 26% az önkormányzat egyéb online felületeit, 10% pedig a családtagokat, ismerősöket jelölte meg.

A válaszadók 50%-a a kártyát a kedvezmények miatt használja, 19% pedig azért, mert fontos számára a helyi vállalkozások/cégek támogatása. A kitöltők túlnyomó többsége (81%) a kártyát hasznosnak találja. Azok közül, akiknek van Józsefváros Kártyája, 83% találja hasznosnak a kártyát.

Annál a kérdésnél, hogy a kitöltő milyen gyakran használja a kártyát, a kártyával rendelkezők csak 7%-a használja gyakran, 13% néha, 60% ritkán vagy nagyon ritkán, 21% sosem használta még a kártyát. Közülük 38% használta a kártyát az elmúlt évben 2-5 alkalommal.

A kártyát a válaszadók 34%-a egészségügyi területen, 21% élelmiszerboltban, 20% háztartási cikkek beszerzésekor használta.

A Józsefváros Kártyával kapcsolatos vélemények

A válaszadók csupán 17 százaléka elégedett nagy nagyon elégedett a kártya által nyújtott kedvezményekkel, míg 44% nem vagy egyáltalán nem elégedett. 39%-nak vegyes érzései vannak a kártyával kapcsolatban.

A Józsefváros Kártyával kapcsolatos igények

Megkérdeztük a kitöltőket arról is, hogy milyen helyeken használnák a kártyát szívesen. A legnépszerűbb válaszok (csökkenő sorrendben) a következők voltak:

•    élelmiszerüzlet

•    vendéglátóhely

•    gyógyszertár, szemészet

•    galéria, múzeum, mozi

•    drogéria

•    benzinkút

•    állatkereskedés

•    ruházati bolt

A kártya formátumát tekintve a kitöltők fele-fele arányban használnák szívesebben plasztikkártya vagy online formában a kártyát, de 50%-uk azzal lenne elégedett, ha a kártyát mindkét formátumban lehetne használni.

A válaszadók elsöprő többsége (94%) költene többet olyan helyen, amely kedvezményt nyújt.

A válaszadók 60%-a költene 1-20 százalékkal többet olyan helyen, ahol a Kártyát elfogadják, 21%-uk pedig akár 21-40%-kal is többet költene.

A kérdőívhez szöveges véleményeket és javaslatokat is megfogalmazott a válaszadók egy része. A hozzászólások jelentős része az alábbi témákban érkezett (a véleményekből néhány tipikus hozzászólást emelünk itt csak ki).

Magasabb kedvezmények és több elfogadóhely

•    Egy kicsit több kedvezmény jobb lenne, hogy pl. egy gyógyszertárba járjak, ahol ez a lehetőség adott és ne pl. egy másikba, ahol minden pénteken adnak 10% kedvezményt kártya nélkül is.

•    Lehetne kicsit több kedvezmény, vagy lehetne több hasznos boltot belevonni, ahol a mindennapokban is vásárol az ember

Kártya igénylése, érvényesítése

•    Hasznos, de az érvényesítő matrica megszerzése körülményes

•    Az önkormányzattal nem volt gördülékeny a kártya igénylése és intézése. Nem is tudom érvényes-e még a kártyám

Kevés információ, tájékoztatás hiánya

•    Egyáltalán nem lehet róla semmit sem tudni, hol, milyen kedvezményre jogosít fel. Kevés az információ róla.

•    Az elfogadó helyeket nem könnyű megtalálni

Pozitív visszajelzések

•    Jól használható, egyértelmű szabályzat, közösségi érzés és lehetne több elfogadóhely 🙂

•    A kártya jól működik. Csak nem mindig jut eszembe használni.

Weboldalainkon sütiket és egyéb internetes technológiákat használunk azért, hogy jobbá tegyük a böngészési élményt. Kérjük, hogy olvassa és fogadja el adatvédelmi tájékoztatónkat.!