A Magyar Posta 2022. október 8-ával energiatakarékosságra hivatkozva bezárta a Népszínház utcai és a Kálvária téri egységeket a VIII. kerületben.
A postahelyek újranyitása nem várható.
Az említett kerületrészekben a szolgáltatások megoldását a Magyar Posta új partneri programja jelentheti, amelyhez plusztámogatás fejében keres együttműködő vállalkozásokat az Önkormányzat.
Kit keresünk?
- Az Önkormányzat olyan, saját vagy bérelt üzlethelyiséggel rendelkező partnereket keres, akik a Posta által nyújtott jutalék fejében, kiegészítő önkormányzati támogatásért cserébe ellátnák a postai feladatokat.
- A Magyar Posta Zrt. partneri programjában a feltételek teljesítése esetén legalább hároméves szerződéssel bárki üzemeltethet postahelyet a posta legfontosabb szolgáltatásainak fixpontos elérhetőségével jutalék fejében.
- A küldemények kézbesítését természetesen továbbra is a Magyar Posta látja el.
Mire van szükség a működéshez?
A partnernek csak olyan, nem specifikus eszközök meglétét és használatát kell biztosítania, amelyek egy vállalkozás működésekor jellemzően már rendelkezésre állnak:
- internetvonal
- router
- nyomtató
- vonalkódolvasó
- minimum 10 négyzetméter terület a szolgáltatóhely és az ügyféltér részére
- 2 négyzetméter szabad falfelület a tájékoztatók kihelyezéséhez
- mobiltelefon(ok) a VPN-es bejelentkezéshez
- minimum 16 A elektromos hálózat.
Minden más szükséges eszközt a Magyar Posta biztosít.
Amit biztosítanak:
- a szakmai tudás megszerzésének lehetőségén kívül 1 fő ingyenes képzése
- teljes körű logisztikai ellátás, illetve a feladat elvégzéséhez szükséges főbb eszközök díjmentesen:
o munkapult (kiszállítással)
o számítógép (monitorral, kiegészítőkkel, operációs rendszerrel, speciális postai szoftverrel)
o POS terminál PIN paddal
o csekkszkenner
o digitális aláírópad
o pénztárgép
o arculati elemek (kültéri postapajzs, beltéri táblák)
Többféle lehetőség
A leendő postapartnerek több szolgáltatási csomag közül választhatnak, a jutalék mértéke ezektől függ.
A következő feladatokat mindenképpen el kell látnia a jelentkezőknek:
- levél- és csomagküldemények felvételének és kézbesítésének elősegítése
- csekk- és utalványbefizetés
- postai forgalomban használatos kereskedelmi áruk értékesítése (pl. boríték)
- egyéb tevékenység (pl. POS-en keresztül történő pénzfelvétel)
Bővebb információ
A postahelyek működtetéséhez az önkormányzat plusztámogatást biztosít, amelynek mértékéről és részleteiről Antalicz Zsolt ügyfélszolgálati irodavezető nyújt tájékoztatást az antaliczzs@jozsefvaros.hu e-mail-címen vagy a +36 20/317 0733-as telefonszámon.
További információkért keresse fel a Magyar Posta internetes oldalát.