Augusztusban kezdődött el 16 kerületi csomópont akadálymentesítésének tervezése. Ennek előzménye az, hogy az Önkormányzat korábban civilekkel, több alkalommal egyeztetve létrehozott egy adatbázist ahol összegyűjtötte a kerületben lévő gyalogos kereszteződések listáját akadálymentesség szempontjából.
Az alábbi 16 helyszín tervezése 4 ütemben indult el augusztusban:
I. ütem
- a Puskin utca és a Rákóczi út találkozása KÉSZ
- a Szűz utca és a Baross utca találkozása
- a Vásár utca és a Víg utca (kifejezetten a Rákóczi téri csarnok széle)
- a Nap utca és a Vajdahunyad utca kereszteződése
II. ütem- KÉSZ
- Leonardo Da Vinci utca és a Brunszvik Júlia tér találkozása
- a Brunszvik Júlia tér és a Hock János utca találkozása
- a Leonardo Da Vinci utca és a Brunszvik tér találkozása
- Leonardo da Vinci utca – szervizút találkozása
III. ütem
- a Fiumei út és a Festetics György utca találkozása
- a Puskin utca és a Trefort utca találkozása KÉSZ
- Orczy tér buszvégállomás és zebra
- a Rákóczi út és a Puskin utca közelében található zebra KÉSZ
IV. ütem – KÉSZ
-
- a Múzeum utca és a Szentkirályi utca találkozása
- a Stáhly utca és a Vas utca találkozása
- a Delej utca és az Elnök utca találkozása
- az Elnök utca és a Delej utca találkozása
A 16 helyszínt megtekintheti az alábbi térképen (a konkrét helyszínekért közelítsen rá a térképre.
A további helyszínek tervezése még folyik, kivitelezésüket még engedélyeztetési folyamatok előzik meg. A kivitelezések várható befejezése 2024. IV.negyedév.
Bővebben a fejlesztésről:
A projekt célja az esélyegyenlőségi szabályok mentén akadálymentes csomópontok létrehozása azon belül pedig első körben a fizikai akadálymentesítés. Azon belül is olyan akadálymentes csomópontok létrehozása, ahol józsefvárosi lakosok minimális segítséggel vagy a nélkül biztonságosan tudjanak közlekedni. A tervezés általános célja, hogy a környezet mindenki számára hozzáférhetővé, átjárhatóvá, használhatóvá, biztonságossá és kényelmessé váljon. A fogyatékos emberek egyenlő esélyeinek betartását törvény írja elő. A felsorolt közlekedési csomópontok akadálymentesítése nem csak a fizikai akadálymentesítést jelenti, hiszen a minél szélesebb körű közlekedési lehetőségekkel a fogyatékos emberek több olyan szolgáltatást elérhetnek, amelyekből eddig kiszorultak vagy éppen több háztömbnyit kellett kerülniük, hogy egy másik útvonalon odajussanak.