Csarnok-Népszínház-Magdolna Forgalomcsillapítási Projekt

Beruházás helyszíne: Csarnok-Népszínház-Magdolna negyedek (Rákóczi út – Fiumei út – Baross u. – József krt. közötti terület)

Beruházó: Józsefvárosi Önkormányzat

Lebonyolító: Rév8 Zrt.

Közreműködő: BKK Zrt., Budapest Közút Zrt., JGK Zrt.

Beruházás jelenlegi státusza:

 
 
 
 
 
Előkészítés (folyamatban)

 
 
 
 
 
Koncepcióalkotás (folyamatban)

 
 
 
 
 
Tervezés (folyamatban)

 
 
 
 
 
Engedélyeztetés (nincs elkezdve)

 
 
 
 
 
Közbeszerzés (nincs elkezdve)

 
 
 
 
 
Kivitelezés (nincs elkezdve)

 
 
 
 
 
Kész (nincs elkezdve)

Beruházás költsége: 40 000 000 (bruttó Ft)

Kivitelezés várható kezdése: 2022/3. negyedév

Kivitelezés várható befejezése: 2022/4. negyedév

Röviden a beruházásról

Háttér: Józsefváros Önkormányzata 2021 nyarán Családbarát Mobilitási Chartát és Programot fogadott el, amelyben hitet tett amellett, hogy az új beruházások alapelve a ’gyengébb közlekedők biztonsága’ és kényelme a forgalom és a sebesség csillapításával. A Program egyik első lépéseként a Csarnok – Népszínház – Magdolna (CSNM) negyedek forgalomcsillapítását jelölte ki. Ezek a negyedek alkotják Középső Józsefváros északi részét főutakkal jól körül határolva. A terület jelentős városszerkezeti egység a főváros szívében, sűrűn beépített, nagyvárosias lakóterület, közlekedésileg csak egységben kezelhető. Jelentős átmenőforgalom terheli, ami a nagy lakósűrűséget tekintve különösen nagy probléma és a mindennapi életminőséget befolyásoló tényező. Ugyanakkor nagy lehetőségeket is magában rejtő terület, kis utcái jó kiindulási pontot jelentenek egy modern lakóterület kialakítására. A tervek társadalmi konzultációra kerülnek és a kialakult prioritási sorrendben költséghatékonyan, változatos forgalomtechnikai eszközökkel valósulnak meg a gyors eredmények érdekében. A projektnek fontos része a transzparens és kiszámítható kommunikáció.

Fő célok: A CSNM Forgalomcsillapítási Projekt célja a Családbarát Mobilitási Chartával és Programmal összhangban a lakóutcák élhetőségének, környezetminőségének minél nagyobb és gyorsabb hatású fejlesztése, az ’aktív mobilitás’ élményének erősítése. A Csarnok és Magdolna negyedekben egyaránt nyugat-európai típusú, erősebb közösségi élettel rendelkező, de a kikapcsolódást és a pihenést egyaránt elősegítő, lakóutcák létrejötte a cél. Az egyes beavatkozások egyedi, lokális értékkel is bírnak, de együtt egy élhetőbb utcahálózatot hoznak létre. A konkrét célrendszert tekintve a kis utcákban fontos:

  1. a levegőminőség javítása, a hangszennyezés csökkentése és végül a madárcsicsergés újra meghonosítása
  2. a ’gyengébb közlekedők’ biztonságának és kényelmének javítása, a gépkocsi közlekedés sebességének lassítása
  3. az aktív közlekedés (pl. gyalogos, kerékpáros, rolleres) elősegítése
  4. a kerületen átutazó ún. átmenőforgalom erőteljes csökkentése
  5. a minél gyorsabb kialakíthatóság és költséghatékonyság fókuszba helyezése
  6. a középtávú épített megoldások tesztelése

Főbb várható műszaki tartalom:

  • 30 km/h-s sebességövezet
  • forgalomcsillapítási hálózatterv és helyi beavatkozások ütemezési sorrendben:
  1. csomópontok szűkítése
  2. egyes utcák forgalmi rendjének változása
  3. kerékpáros főhálózat fejlesztése
  • első lépésként lényegi építkezés nélkül is forgalomtechnikai felülvizsgálatra kerül számos csomópont, költséghatékony mobil eszközök kerülnek telepítésre – a középtávú cél az egyes megoldások épített kialakítása a működési tapasztalatok alapján
  • a programban kiemelt jelentőséggel bíró helyszínek:
    • Lujza utca, forgalomcsillapított és sebességcsökkentett lakóutca;
    • Dankó utca, forgalomcsillapítása előrevetíti egy zöldkorridor létrehozását a Kálvária tér és Mátyás tér zöldterületek között,
    • Kun – Dologház utca kereszteződés, forgalom és sebbesség csökkentése
    • Bérkocsis és a József utcák, forgalomcsillapított és sebességcsökkentett lakóutcák, a folyamatot jelentősen befolyásolja a Déri Miksa utca átépítése
  • figyelem helyeződik a Népszínház utcára is, de az egész utca fejlesztése és a buszvégállomás áthelyezése külön projekt

A beruházással kapcsolatos hírek, események

Korábbi, kapcsolódó hírek, események itt olvashatóak east

Oldalaink használatához csak a legszükségesebb esetben használunk sütiket (az Ön böngészőjében tárolt adatokat). Ezzel okossabbá tehetjük az oldalt az Ön számára. Kérjük, hogy az oldal használatának megkezdése előtt tekintse át és fogadja el  Adatvédelmi tájékoztatónkat!