Anyakönyvi okirat kiállítása

event_available Utolsó frissítés:

Ügy rövid leírása

A cselekvőképes nagykorú személy a születési-, házassági anyakönyvi okiratának kiállítását saját maga vagy az általa meghatalmazott személy útján kérelmezheti.

Kiskorú anyakönyvi okiratának kiállítására irányuló kérelem esetén a törvényes képviselő/k vagy az általuk meghatalmazott személy részére állítható ki az okirat.

Halotti anyakönyvi kivonat kiadható annak, akinek jogos érdeke fűződik a haláleset tényének igazolásához. A jogos érdeket bizonyítani kell.

A kérelmező a kérelem benyújtásával egyidejűleg igazolja az okirat átvételéhez fűződő érdekét, igazolja személyazonosságát és az okirat felhasználásának célját.

Ügyintézés folyamata

Az anyakönyvi okirat kiállítása iránti kérelmet bármelyik települési önkormányzat anyakönyvvezetőjénél, külföldön a hivatásos konzuli tisztviselőnél, illetve külföldön történt és hazailag anyakönyvezett anyakönyvi eseményről kérelmezett okirat esetén a hazai anyakönyvezést végző hatóságánál (Budapest Főváros Kormányhivatala Állampolgársági és Anyakönyvi Főosztály Hazai Anyakönyvi Osztály, 1105 Budapest, Kőrösi Csoma Sándor út 53-55.) lehet előterjeszteni.

Az anyakönyvi okirat kiállítására az az anyakönyvvezető illetékes, akinél az anyakönyvi okirat kiállítását kérték.

A VIII. kerületi Anyakönyvi Hivatalba kivonat kiállítása iránti kérelem benyújtható elektronikus úton, postai úton (Józsefvárosi Önkormányzat Polgármesteri Hivatal 1430 Budapest, Pf. 160.) vagy személyesen előzetes időpontfoglalással

Az anyakönyvi kivonat kiállítását az érintett saját maga vonatkozásában, vagy az általa meghatalmazott személy kérheti.

Kiskorú esetén a szülők, vagy a szülők által meghatalmazott személy részére állítható ki az okirat.

Halotti anyakönyvi kivonat kiadható annak, akinek jogos érdeke fűződik a haláleset tényének igazolásához.

A kérelmező a kérelem benyújtásával egyidejűleg igazolja az okirat átvételhez fűződő érdekét, igazolja személyazonosságát és lakcímét, illetve közli az okirat felhasználásának célját.

Személyazonosításra szolgáló okmány: személyazonosító igazolvány, vezetői engedély vagy útlevél.

Lakcím igazolására szolgáló okmány: lakcímkártya.

Amennyiben a kérelmező meghatalmazott, úgy az okirat átadásának feltétele a kérelemmel együtt benyújtott közokiratba, vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt (két tanú aláírásával ellátott) eredeti meghatalmazás.

Anyakönyvi okirat kiállítására az az anyakönyvvezető illetékes, akinél az anyakönyvi okirat kiállítását kérték.

Határidők és díjak

Határidő: Az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 63. § (9) bekezdése értelmében a kérelemre induló anyakönyvi eljárás ügyintézési határideje – a (10) bekezdésben foglaltak kivételével – tizenöt nap.

Díjak: Az anyakönyvi kivonat és a hatósági bizonyítvány kiállítása illetékmentes.

Elektronikus ügyintézés

Az ügyintézés elektronikusan Epapíron keresztül: https://epapir.gov.hu/ vagy az E-Önkormányzat portálon a https://ohp-20.asp.lgov.hu segítségével lehetséges.

Ha nincs még Ügyfélkapuja, itt talál információt arról, hogyan hozhatja létre: https://ugyfelkapu.gov.hu/

 

Felelős szervezeti egység
Anyakönyvi Iroda

meeting_room 1082 Budapest, Baross u. 63-67.meeting_room földszintemail anyakonyv@jozsefvaros.huphone +36 1/459-2106phone +36 1/459-2176
Mellékletek
Kérelem anyakönyvi kivonat kiállítása iránt
event_available Utolsó frissítés: 2022. március 7.
24 KB Word dokumentum
Kérelem- anyakönyvi hatósági bizonyítvány
event_available Utolsó frissítés: 2022. február 15.
26 KB Word dokumentum

Oldalaink használatához csak a legszükségesebb esetben használunk sütiket (az Ön böngészőjében tárolt adatokat). Ezzel okossabbá tehetjük az oldalt az Ön számára. Kérjük, hogy az oldal használatának megkezdése előtt tekintse át és fogadja el  Adatvédelmi tájékoztatónkat!