A programmal az Önkormányzat az önkormányzati tulajdonú lakások bérlőit támogatja otthonuk felújításában összesen 7,5 millió Ft keretösszegben.
A pályázati felhívás és a pályázati adatlap letölthető innen >>>
Mennyi pénzre lehet pályázni?
Pályázatonként minimum bruttó 50 ezer forint, maximum bruttó 500 ezer forint értékű beruházás számolható el a támogatás terhére. A pályázat nem igényel önrészt. Ha az elvégzendő munka értéke a bruttó 500 ezer forintos határt meghaladja, a pályázattal nem támogatott részt a bérlőnek saját magának kell megfizetni.
A támogatás utófinanszírozott.
Ki vehet részt a pályázaton?
Pályázatot nyújthat be az Önkormányzattal a pályázat benyújtásakor lakásbérleti jogviszonyban álló magánszemély.
A pályázaton azok a bérlők vehetnek részt, akik:
- a pályázat benyújtását megelőző 12 hónapon keresztül határidőre megfizették a lakbért és a kapcsolódó külön szolgáltatási díjakat, vagy korábbi hátralékuk rendezésére kötött megállapodásban előírt részleteiket és
- a bérleti szerződésben foglaltak alapján, valamint a bérlemény-ellenőrzési jegyzőkönyv által igazoltan tartózkodnak minden olyan magatartástól, amellyel lakótársaik nyugalmát, bérleményeik rendeltetésszerű használatát zavarnák, a lakásba nem fogadtak be a bérbeadó engedélye nélkül más személyeket.
- a Pályázati Adatlapot határidőre, az igazolásokkal, színes fotó dokumentációval együtt benyújtották,
- a 1088 Budapest, Gutenberg tér 2. szám alatt működő Renopont Energetikai Otthonfelújítási Központ által tartott energiahatékonysági tanácsadáson részt vesznek, és az erről kiállított igazolást a pályázathoz csatolják, továbbá
- a 2022. október 26-án kiírt „Otthon-felújítási támogatási” pályázaton nem nyertek támogatást.
Lakásonként legfeljebb egy pályázat nyújtható be, abban az esetben is, ha bérlőtársi jogviszony áll fenn.
Renopont Energetikai Otthonfelújítási Központ elérhetőségei:
- 1088 Budapest, Gutenberg tér 2. – bejárat a Kőfaragó utca felől.
- Telefon: 06-70-579-6872
- Email cím: jozsefvaros@renopont.hu
- Nyitvatartás: hétfő: 13 órától-16 óráig
A tanácsadás, tájékoztató végén a RenoPont igazolást ad a pályázó részére, amit a pályázathoz kell csatolni. Az igazolás nélkül a pályázat érvénytelen!
A tanácsadásra, javasolt időpontot foglalni, regisztrálni az alábbi honlapon: https://renopont.hu/idopontfoglalas
Mire lehet pályázni?
A pályázat főként felújítási, korszerűsítési, komfortfokozat emeléssel járó és az energiahatékonyságot javító munkálatokat támogatja, amely tartósan emeli az önkormányzati bérlakás használati értékét.
A számlával igazolt költségek 100 %-a, a számla nélküli – kizárólag a kivitelezéshez kapcsolódó, nem engedélyköteles szolgáltatások esetében – elvégzett munkálatok Józsefvárosi Gazdálkodási Központ Zrt. Ingatlanszolgáltatási irodája által igazolt költségeinek legfeljebb 75 %-a fizethető ki bérlő részére. Az anyagköltségek kifizetése kizárólag számla alapján lehetséges, munkálatok számla nélküli elvégzése anyagszámla nélkül nem lehetséges.
Támogatandó munkanemek, tevékenységek különösen, de nem kizárólag:
- bejárati ajtók cseréje,
- penész- és páramentesítő (Aquapol), szellőztető berendezések beszerzése és telepítése,
- nyílászárók felújítása, üvegezése, passzítása, festés-mázolása, illetve cseréje,
- tisztasági festés,
- hő- és vízszigetelés,
- padló- és falburkolatok javítása, illetve cseréje,
- vízórák felszerelése, illetve cseréje,
- elektromos szerelvények és vezetékek cseréje,
- energiatakarékos világító testek beépítése, cseréje,
- fűtéskorszerűsítés, elektromos és/vagy hőcserélős fűtésrendszer kiépítése,
- elektromos hálózat kapacitás bővítése,
- gépészeti berendezési tárgyak (mosdó, WC stb.) és szerelvényeinek felújítása, cseréje,
- álmennyezet építése (nagy belmagasságú lakások esetén, energiahatékonysági célból),
- ingatlanok csatolásával kapcsolatos műszaki- és adminisztratív feladatok.
Nem nyújtható be pályázat olyan munkálatra, amelyet a bérlő a bérbeadóval kötött megállapodás alapján saját költségére köteles elvégezni.
Pályázat benyújtása
A pályázat benyújtásának határideje a keretösszeg kimerülése, de legkésőbb 2023. december 31.
A pályázat benyújtásának helye: A pályázatok folyamatosan benyújthatók postai úton, vagy személyesen ügyfélfogadási időben a Józsefvárosi Gazdálkodási Központ Zrt. (JGK) telephelyén (1084 Budapest, Tavaszmező u. 2.)
Ügyfélfogadási rend:
Hétfőn: 13:30 órától 18:00 óráig;
szerdán: 8:00 órától 12:00 óráig és 13:00 órától 16:30 óráig;
pénteken: 8:00 órától 11:30 óráig.
A pályázat elbírálása:
A pályázat nyerteseiről a Józsefvárosi Gazdálkodási Központ Zrt. javaslata alapján a Tulajdonosi, Vagyongazdálkodási és Közterület-hasznosítási Bizottság dönt.
További információkat a pályázatról itt találhat:
https://www.jgk.hu/250-otthon-felujitasi-tamogatas
Józsefvárosi Gazdálkodási Központ Zrt. Ingatlanszolgáltatási Iroda
1084 Budapest, Tavaszmező utca 2. Telefon: +36 1 210 4928 Ügyfélfogadási idő: hétfő: 13:30-18, szerda: 8-12 és 13-16.30, péntek 8-11.30 E-mail cím: ingatlansziroda@jgk.hu |