Fenntartható parkolás és áruszállítás tesztelése a Corvin negyedben

Utolsó frissítés: (Létrehozva: 2025.10.27.)

Új rakodóhelyek, futár- megállók és rövid idejű várakozóhelyek a Corvin negyedben

A Budapesti Közlekedési Központ teszt jelleggel hozott létre félórás várakozóhelyeket és ételfutár-parkolókat a Corvin-negyednél.

A GRETA-projekt Józsefvárosban megvalósított része azt célozza, hogy a parkolás és az áruszállítás rendszere egy fenntarthatóbb működési modellhez igazodjon.

Így nem csak rendezettebbé válik az áruszállítás és a futárforgalom, hanem a gyalogosan és a biciklivel közlekedők is biztonságosabb környezetben haladhatnak a környéken.

A Corvin-negyed fő problémái, hogy a forgalmas utcákban gyakori a szabálytalan parkolás és rakodás, ami akadályozza a közlekedést és rontja a közterületek élhetőségét. 

A problémákra válaszul milyen újdonságokat tesztelünk a Corvin-negyedben?

  • A Corvin sétány gyalogos-kerékpáros zóna lett
  • Új rakodóhelyek kialakítása
    • A 2024 tavaszán létrehozott két rakodóhely mellett, most további hét helyszínnel egészül ki a Vajdahunyad, a Futó, a Tömő, a Bókay, a Lósy és a Práter utcában;
    • Rövid idejű várakozó helyeket alakítottak ki a Futó, a Nagy Templom, a Bókay és a Leonardo da Vinci utcában
  • Külön várakozóhelyek kijelölése a kerékpáros ételfutárok számára
    • Teszt jelleggel elkülönített parkolóhelyet kaptak a kerékpáros ételfutárok a Corvin pláza Vajdahunyad utcai bejáratánál, hogy rendezett körülmények között várják a plázából kiszállítandó rendeléseket. 
    • A kerékpáros ételfutároknak biztosított helyeken gépjárművel nem szabad várakozni! 

Mi az a GRETA projekt?

A jellemzően a nagyvárosokban jelentkező citylogisztikai problémák megoldását célzó európai uniós kutatás-fejlesztés projekt, a GRETA (angolul: Greening Regional Freight Transport in FUAs).

A GRETA-projektben olyan módszertant dolgoztak ki, amely segít megtervezni és szabályozni a közterületek szélén – az úgynevezett szegélyzónákban – zajló tevékenységeket. Ilyen lehet a parkolás, a rakodás, valamint a futárszolgáltatások és más hasonló tevékenységek. A cél az, hogy ezek a folyamatok átlátható, előre meghatározott szabályok szerint működjenek.

Ez nemcsak élhetőbbé teszi a területet, hanem csökkenti a szabálytalan várakozásokból adódó konfliktusok számát, és elősegíti a környezetbarát közlekedési formák – például a kerékpáros áruszállítás – elterjedését.

A projekt 2026 márciusáig tart, és az a célja, hogy Budapest közterei mindenki számára rendezettebbek és biztonságosabbak legyenek.

Weboldalainkon sütiket és egyéb internetes technológiákat használunk azért, hogy jobbá tegyük a böngészési élményt. Kérjük, hogy olvassa és fogadja el adatvédelmi tájékoztatónkat.!