Az alábbi összefoglalóban a 2020 június és 2021 június között a józsefvárosi zöld számra beérkezett hívásokat összegezzük. Az egy év alatt összesen 2281 hívás érkezett.
A koronavírus Magyarországra érkezését és a veszélyhelyzet kihirdetését követően a Józsefvárosi Önkormányzat is kihívás előtt találta magát: olyan megoldásokat kellett keresnünk, amelyek gyorsan, a lakosok számára ingyenesen elérhetően és érthetően, azonnali segítséget képesek nyújtani.
Az egyik legfontosabb első feladatunk volt, hogy a megváltozott helyzetről a lehető legtöbb emberhez eljussanak a hírek, legyen szó akár az óvodák nyitvatartásáról, akár az elérhető segítségekről, akár a megelőzést szolgáló hétköznapi gyakorlatokról.
Néhány nap alatt létrejött és 2020. március 17. óta működik az önkormányzat ingyenesen hívható zöld száma, amely azóta jó gyakorlatként beépült az önkormányzat napi működésébe. Úgy látjuk, hogy nagy szükség van erre a szolgáltatásra a veszélyhelyzeten kívül is, ezért időről-időre beszámolunk a beérkező hívások számáról és típusairól, hogy a kerület lakossága is értesüljön, hogyan működik ez az újítás.
A zöld számot a Polgármesteri Hivatal és az önkormányzat más intézményeiben dolgozó munkavállalók és önkéntesek működtetik. Ők fogadják a lakosok hívásait, válaszolják meg kérdéseiket és továbbítják ügyeiket a megfelelő illetékesek felé.
A hívások elemzése abban is segíti a Józsefvárosi Önkormányzatot, hogy pontosabb képet kapjunk a kerületben élők problémáiról, és ezeknek megfelelően alakítsuk saját segítő tevékenységünket.
Itt találja a 2020 márciusa és júniusa között érkezett hívások összegzését: https://old.jozsefvaros.hu/szoljon-bele/75811/beszamolo-a-jozsefvarosi-zold-szam-mukodeserol-2020
Itt pedig a 2020-as év összefoglalóját találja: https://old.jozsefvaros.hu/szoljon-bele/75811/beszamolo-a-jozsefvarosi-zold-szam-mukodeserol-2020
Kérjük, ha Önnek visszajelzése vagy javaslata van a zöld szám működésével kapcsolatban, töltse ki az alábbi rövid visszajelző kérdőívet: https://forms.gle/rySXav5uzxYfkss6A
Az alábbi összefoglalóban a 2020 június és 2021 június között beérkezett hívásokat összegezzük.
Az egy év alatt összesen 2281 hívás érkezett. Az alábbi diagramból látszik, hogy a hívások száma jellemzően a járványhelyzet alakulását követi: a koronavírus különböző hullámainak elején és végén mindig megnövekszik a hívások száma, ami részben a Polgármesteri Hivatal és a különböző önkormányzati intézmények, cégek működésének, nyitvatartásának változásával jár, részben pedig általában is több segítségre van szüksége az embereknek ezekben a helyzetekben.
Ami a zöld számra érkező hívások téma szerinti összetételét illeti, az alábbi diagram alapján megállapítható, hogy a hívások közel egyharmada (27%) a józsefvárosi Polgármesteri Hivatal valamely irodáját vagy ügyosztályát érinti (ennek oka elsősorban az, hogy a járványhelyzetben a hivatal sok ideig szinte kizárólag telefonon volt elérhető). A második leggyakoribb téma a szociális ellátásokkal és szociális segítséggel kapcsolatos (23%). Nem meglepő módon a hívások harmadik leggyakoribb témája a koronavírussal volt kapcsolatos ebben az időszakban (18%).
A Polgármesteri Hivatal illetékességi körébe tartozó hívások közel 70%-a az anyakönyvi, hatósági és adózással kapcsolatos ügyekkel kapcsolatos, amely jelzi, hogy a járványhelyzet alatt az önkormányzat államigazgatási feladatival kapcsolatos eligazításban fontos szerepe volt ennek az ingyenes szolgáltatásnak.
A szociális ellátás témakörben érkező hívások 56%-a a kerület szociális támogatásaival, 40% a különböző nem pénzbeli segítséggel kapcsolatos. A hívások 3%-ában az önkormányzat munkáját segítő önkéntesek segítettek.
A koronavírussal kapcsolatos hívások 55%-a a koronarvírus elleni oltással kapcsolatos tájékoztatás vagy segítségkérés (ide tartozik a hívók regisztrációja, illetve az online időpontfoglalás). A hívások 17%-ában kértek segítséget tőlünk a koronavírus miatt nehéz helyzetbe került emberek, amiben elsősorban önkéntesek segítettek, illetve a JSZSZGYK munkatársai biztosítottak élelmiszercsomagokat és egyéb segítséget. A hívások 9%-ában (38 hívás) kértek tőlünk segítséget a digitális oktatáshoz szükséges eszköz beszerzésében, amelyet maradéktalanul ki tudunk elégíteni a Kesztyűgyár és a lakosság adományai segítségével.
A Józsefvárosi Gazdálkodási Központ Zrt. illetékességi körébe tartozó ügyek egyharmada a parkolást érinti, amely nagyrészt az ingyenes parkolás bevezetése és kivezetése körüli időszakra tehető. A hívások közel egyharmada önkormányzati lakás bérlőjétől érkezett, akiknek valamilyen panasz vagy elintézendő ügye volt, illetve a hívások 20%-ának témája a kerületi lakáspályázati lehetőségek volt. A JGK köztisztasággal kapcsolatos tevékenységére vonatkozó ügyeket a közterületi ügyekhez soroltuk, ezért itt nem kerülnek külön kifejtésre.