2024-ben 23 Szomszédünnepet szerveztek meg a kerületiek!

Utolsó frissítés: 2025. május 27. (létrehozva: 2025. május 27.)

Ez a szöveg a tavalyi évben megszervezett Szomszédünnepeket mutatja be. 

A Szomszédünnep egy olyan programsorozat,

ahol a józsefvárosiak közösségszervező eseményt valósíthatnak meg. 

Közösségszervező esemény az, 

ahol az emberek megismerhetik egymást. 

A közösségszervező eseményeken az emberek kapcsolódnak egymáshoz.

A Szomszédünnep célja minél több kis közösség kialakítása. 

A Szomszédünnep eseményt Józsefváros Önkormányzata támogatja.

A Szomszédünnep eseményt a Józsefvárosi Közösségeiért Nonprofit szervezet támogatja.

A Szomszédünnep programsorozatot minden évben megrendezik. 

A tavalyi Szomszédünnep volt a harmadik,

amit megrendeztek.

Tavaly 58 ember jelentkezett a felhívásra. 

Ebből 23 program valósult meg. 

Józsefvárosban sokféle közösség található. 

A közösség egy olyan csoport,

akiket összeköt valami. 

Például egy épületben laknak. 

Ők a lakóközösségek. 

Van olyan közösség, akiket közös érdeklődés köt össze. 

Például szeretnek kertészkedni.

Van olyan közösség, akinek közös a célja.

Például szeretnék elérni, 

hogy minden ember önállóan tudjon élni. 

Kik szerveztek 2024-ben Szomszédünnepet? 

Összesen 6 lakóközösség tartott Szomszédünnepet.

A lakóközösségek célja, 

hogy a szomszédban lakók megismerjék egymást.

Programok például:

A Mátyás tér lakói közös ebédet készítettek.

A Leonardo köz lakói közösen építettek kerítést.

A Gyulai Pál utcában teherbiciklizni lehetett.

A Százados úton kenyeret sütöttek. 

A Tibilisz téren sport napot tartottak. 

A Diószegi utcában csillámtetkót készítettek. 

A Kolónia utcában bográcsoztak.

A művészeti csoportok célja,

hogy bemutatassák munkájukat az érdeklődöknek. 

A Bura Galériában kiállítást szerveztek a látógatóknak. 

A Lehetőségek Tere felolvasást szervezett.

A Kibic Sportegyesület egész napos játékkal várta az érdeklődőket.

A Rajk Szakkollégium beszélgetést szervezett az oktatásról. 

A Tűzfalon túl józsefvárosi sétát szervezett.

A Gólyában lecsót készítettek.

A Gólyában lekvárt főztek be. 

Józsefváros sokszínű. 

Sokféle közösség jelentkezett a Szomszédünnepre. 

A Roma Női Hálózat gyereknapot tartott a Dankó udvarban. 

A Mozgó Protkó Vidámcsoport közösen szórakozott. 

A Mozgó Protkó közösen énekelt Falusi Mariannal. 

A Mozgó Protkó közösen énekelt Komáromi Pistivel. 

A Losonci téri komposztbarátok pikniket tartottak. 

A Grundkert együtt főzött az Auróra Klímakerttel. 

A Virágkoszorú Tagóvoda közös alkotást szervezett gyerekeknek, 

és szüleiknek.

Az Akadályok Nélkül Józsefváros közösen festett a Giusto Kamarazenekar A festés közben a Giusto Kamarzenekar zenélt. 

A Közösségi Részvételi Iroda támogatta a Szomszédünnepek szervezését. 

A Közösségi Részvételi Iroda a Szomszédünnep előtt nyitó eseményt szervezett. 

A Közösségi Részvételi Iroda a Szomszédünnepek után záró eseményt szervezett. 

Ezeken az eseményeken a szervezők megismerhették egymást.

Az eseményen a résztvevők megismerhették az önkormányzatot.  

A záró eseményen a résztvevők megosztották egymással a tapasztalataikat. 

A következő Szomszédünnepnél a Közösségi Részvételi Iroda 

ezeket a tapasztalatokat tudja hasznosítani.

Szeretnél a következő szomszédsági eseményen részt venni? 

Szeretnél programot szervezni?

Weboldalainkon sütiket és egyéb internetes technológiákat használunk azért, hogy jobbá tegyük a böngészési élményt. Kérjük, hogy olvassa és fogadja el adatvédelmi tájékoztatónkat.!