Otthon-felújítási támogatás bérlőknek

event_available Utolsó frissítés:

A programmal az Önkormányzat az önkormányzati lakásban élőket támogatja otthonuk felújításában összesen 25 millió Ft keretösszegben.

A pályázati felhívás és a pályázati adatlap letölthető innen.

Mennyi pénzre lehet pályázni?

Pályázatonként legalább bruttó 50 ezer forint, legfeljebb bruttó 300 ezer forint értékű beruházás számolható el a támogatás terhére. A pályázat nem igényel önrészt.  Az elvégzendő munka értéke a bruttó 300 ezer forintos határt meghaladhatja, amennyiben a pályázattal nem támogatott részt a bérlő saját maga vállalja megfizetni.

A támogatás teljes összege utófinanszírozás formájában kerül kifizetésre.

Ki vehet részt a pályázaton?

Pályázatot nyújthat be a legalább 2 éve bérleti szerződéssel rendelkező, önkormányzati lakásban élő magánszemély. Lakásonként legfeljebb egy pályázat nyújtható be abban az esetben is, ha bérlőtársi jogviszony áll fenn.

A pályázaton azok a bérlők jogosultak részt venni, akik:

–    a pályázat benyújtását megelőző 12 hónapon keresztül határidőre megfizették a lakbért és a kapcsolódó külön szolgáltatási díjakat, vagy korábbi hátralékuk rendezésére kötött megállapodásban előírt részleteiket és

–    a bérleti szerződésben foglaltak alapján, valamint a bérlemény-ellenőrzési jegyzőkönyv által igazoltan tartózkodnak minden olyan magatartástól, amellyel lakótársaik nyugalmát, bérleményeik rendeltetésszerű használatát zavarnák és

–    a lakásba nem fogadtak be a bérbeadó engedélye nélkül más személyeket és

–    a pályázó bérlő a Pályázati Adatlapot határidőre, az igazolásokkal, színes fotó dokumentációval együtt benyújtotta.

Mire lehet pályázni?

A pályázat főként felújítási, korszerűsítési, komfortfokozat emeléssel járó és az energiahatékonyságot javító munkálatokat támogatja, amely tartósan emeli az önkormányzati bérlakás használati értékét.

A számlával igazolt költségek 100 %-a, a számla nélküli – kizárólag a kivitelezéshez kapcsolódó, nem engedélyköteles szolgáltatások esetében – elvégzett munkálatok Józsefvárosi Gazdálkodási Központ Zrt. Ingatlanszolgáltatási irodája által igazolt költségeinek legfeljebb 75 %-a fizethető ki bérlő részére. Az anyagköltségek kifizetése kizárólag számla alapján lehetséges, munkálatok számla nélküli elvégzése anyagszámla nélkül nem lehetséges.

Támogatandó munkanemek, tevékenységek különösen, de nem kizárólag:

  • bejárati ajtók cseréje,
  • penész- és páramentesítő (Aquapol), szellőztető berendezések beszerzése és telepítése,
  • nyílászárók felújítása, üvegezése, passzítása, festés-mázolása, illetve cseréje,
  • tisztasági festés,
  • hő- és vízszigetelés,
  • padló- és falburkolatok javítása, illetve cseréje,
  • vízórák felszerelése, illetve cseréje,
  • elektromos szerelvények és vezetékek cseréje,
  • energiatakarékos világítótestek beépítése, cseréje,
  • fűtéskorszerűsítés, elektromos és/vagy hőcserélős fűtésrendszer kiépítése,
  • elektromos hálózat kapacitás bővítése,
  • gépészeti berendezési tárgyak (mosdó, WC stb.) és szerelvényeinek felújítása, cseréje,
  • álmennyezet építése (nagy belmagasságú lakások esetén, energiahatékonysági célból),
  • ingatlanok csatolásával kapcsolatos műszaki- és adminisztratív feladatok.

Nem nyújtható be pályázat olyan munkálatra, amelyet a bérlő a bérbeadóval kötött megállapodás alapján saját költségére köteles elvégezni.

Pályázat benyújtása

Határidő: A pályázat benyújtásának határideje a keretösszeg kimerülése, de legkésőbb 2022. augusztus 31. 16.00 óra.

A pályázat benyújtásának helye: A pályázatok folyamatosan benyújthatók postai úton, vagy személyesen ügyfélfogadási időben a Józsefvárosi Gazdálkodási Központ Zrt. (JGK) telephelyén (1084 Budapest, Tavaszmező u. 2.)

Ügyfélfogadási rend:

Hétfőn: 13:00 órától 18:00 óráig;

szerdán: 8:00 órától 16:30 óráig;

pénteken: 8:00 órától 11:30 óráig.

A pályázat elbírálása: A pályázat nyerteseiről a Józsefvárosi Gazdálkodási Központ Zrt. javaslata alapján a Tulajdonosi, Vagyongazdálkodási és Közterület-hasznosítási Bizottság dönt.

További információkat a pályázatról itt találhat.

Érdeklődni a JGK Vagyongazdálkodási igazgatóságának e-mail címén (vagyongazdalkodas@jgk.hu) vagy a telefonon (06-1 314-1098) tud.

Oldalaink használatához csak a legszükségesebb esetben használunk sütiket (az Ön böngészőjében tárolt adatokat). Ezzel okossabbá tehetjük az oldalt az Ön számára. Kérjük, hogy az oldal használatának megkezdése előtt tekintse át és fogadja el  Adatvédelmi tájékoztatónkat!