5 újgenerációs MOL Bubi gyűjtőállomás telepítése kezdődött el a főváros VIII. kerületében április 11-én, hétfőn. Az új helyszíneken a megszokott dokkolók helyett hagyományos kerékpártámaszok lesznek és a gyűjtőállomások mellett mikromobilitási pontokat is kialakítanak.
A VIII. kerületi Magdolna negyed és az Orczy negyed nagy része eddig sajnos hiányzott a MOL Bubi hálózatából.
Ez nem csupán egy helyi jelentőségű hiány volt, hanem az összhálózatot tekintve is rést képzett a MOL Bubi szolgáltatásában.
Éppen ezért az Önkormányzat kezdeményezésére a BKK és a Józsefvárosi Önkormányzat munkatársai már hosszú ideje dolgoztak a leghiányzóbb hálózati elemek létrejöttén. A közös munka első ütemében a VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat támogatásával, a Budapesti Közlekedési Központ koordinálásában április 11-én, hétfőn
5 újgenerációs MOL Bubi gyűjtőállomás létesítése kezdődött el az alábbi helyszíneken:
• Teleki tér,
• Mátyás tér,
• Losonci lakótelep (Práter utca–Szigony utca kereszteződés),
• Kálvária tér,
• Bródy Sándor utca–Horánszky utca kereszteződés.
Az 5 új MOL Bubi és mikromobilitási pont létesítése és minél gyorsabb kialakítása érdekében az Önkormányzat pénzbeli támogatást nyújt a BKK részére.
A telepítési munkák tervezett időtartama előreláthatóan két hét,
így várhatóan már húsvét után birtokba vehetik a kerületi lakosok és a MOL Bubit használó ügyfelek is ezeket a pontokat. A gyűjtőállomások könnyebb, akadálymentes megközelíthetőségét és használatát jelentős kerékpárosbarát forgalomtechnikai beavatkozásokkal biztosítják.
A kerékpárosbarát közlekedésfejlesztés forgalomtechnikai csomagjában az alábbi helyszíneken készülnek beavatkozások:
Horánszky utca,
Bródy Sándor utca,
Gutenberg tér,
Rákóczi tér,
Lovassy László utca,
Tavaszmező utca,
Bauer Sándor utca,
Teleki tér,
Koszorú utca,
Práter utca,
Tömő utca. A Bródy Sándor utca Horánszky utca és Gutenberg tér közötti szakaszán az északi, páros oldalon javulnak a gyalogos közlekedés feltételei a járdán.
Összesen 16 autó parkolóhelynyi terület szabadul fel, így az utcában akadálymentesebb, biztonságosabb és kényelmesebb lesz közlekedni gyalog és mikromobilitási eszközökkel is.
A telepítéssel egy időben a Kőfaragó utca–Vas utca kereszteződésben található gyűjtőállomás a Bródy Sándor utca-Horánszky utca kereszteződésbe kerül át, így jobban kiszolgálja a Palotanegyed északi részét.A bővítésnek köszönhetően jelentősen javul a Palota, a Losonci, a Magdolna és az Orczy negyedek megközelíthetősége.
Ezentúl ezek a területek is jobban elérhetővé válnak MOL Bubival a belváros tágabb térségéből,
valamint pár percre kerülnek a közelebbi nagyforgalmú közösségi közlekedési megállók is (pl. Astoria, Rákóczi tér, Kálvin tér stb.).
Szintén javulnak a kerületen belüli kapcsolatok is: a lakóövezetekből könnyebben elérhetővé válik a Rákóczi téri vásárcsarnok, a Teleki téri piac, a bevásárlóközpontok, a kereskedelmi és kulturális helyszínek is.
Kerékpárosbarát fejlesztések a fővárosban
Budapest belső városrészeinek kerékpárosbarát fejlesztése szorosan kapcsolódott a MOL Bubi bevezetéséhez.
A budapesti közbringarendszer szolgáltatási területének kialakítása érdekében történt a belváros komplex kerékpárosbarát fejlesztése, amelynek köszönhetően a MOL Bubi szolgáltatási területén a kerékpározás, az autóforgalom és a parkolás egyaránt biztonságosabbá vált.A Budapesti Közlekedési Központ – látva a kerékpárok jelentős kihasználtságát – 2021 végén 360 vadonatúj MOL Bubi biciklivel gyarapította a fővárosi közbringaszolgáltatás flottáját.
A BKK ügyfelei jelenleg 158 helyszínen, többek között fontos közlekedési csomópontokban és közösségi közlekedési megállók közelében vehetik fel és adhatják le a MOL Bubi bicikliket.
A flottában már összesen 1560 kerékpár szolgálja a budapestiek kényelmét, amelyekkel legfeljebb 10-15 perc alatt bárhová gyorsan el lehet jutni a város belső részein, hosszabb távolságokra pedig a szolgáltatás rugalmasan kombinálható a közösségi közlekedés egyéb eszközeivel.
Budapesti Közlekedési Központ, Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat