Otthon-felújítási támogatás önkormányzati bérlők számára – 2023

Utolsó frissítés: (Létrehozva: )

Otthon-felújítási támogatás önkormányzati bérlők számára – 2023

A programmal az Önkormányzat az önkormányzati lakásban élőket támogatja otthonuk felújításában összesen 25 millió Ft keretösszegben.

A pályázati felhívás és a pályázati adatlap letölthető innen >>>

Mennyi pénzre lehet pályázni?

Pályázatonként legalább bruttó 50 ezer forint, legfeljebb bruttó 300 ezer forint értékű beruházás számolható el a támogatás terhére. A pályázat nem igényel önrészt.  Az elvégzendő munka értéke a bruttó 300 ezer forintos határt meghaladhatja, amennyiben a pályázattal nem támogatott részt a bérlő saját maga vállalja megfizetni.

A támogatás utófinanszírozott.

Ki vehet részt a pályázaton?

Pályázatot nyújthat be az Önkormányzattal a pályázat benyújtásakor lakásbérleti jogviszonyban álló magánszemély.

Újdonság a pályázatban, hogy minden pályázó a rezsi megtakarításhoz kapcsolódó tájékoztatást kérjen a RenoPont irodában (1088 Budapest, Gutenberg tér 2. -bejárat a Kőfaragó utca felől. Telefon: 06-70-579-6872, Email cím: jozsefvaros@renopont.hu. Nyitvatartás: hétfő: 13 órától-16 óráig)

A tanácsadás, tájékoztató végén a RenoPont igazolást ad a pályázó részére, amit a pályázathoz kell csatolni.

Az igazolás nélkül a pályázat érvénytelen!

A tanácsadásra, javasolt időpontot foglalni, regisztrálni az alábbi honlapon: https://renopont.hu/idopontfoglalas

A pályázaton azok a bérlők jogosultak részt venni, akik:

–    a pályázat benyújtását megelőző 12 hónapon keresztül határidőre megfizették a lakbért és a kapcsolódó külön szolgáltatási díjakat, vagy korábbi hátralékuk rendezésére kötött megállapodásban előírt részleteiket és

–    a bérleti szerződésben foglaltak alapján, valamint a bérlemény-ellenőrzési jegyzőkönyv által igazoltan tartózkodnak minden olyan magatartástól, amellyel lakótársaik nyugalmát, bérleményeik rendeltetésszerű használatát zavarnák és

–    a lakásba nem fogadtak be a bérbeadó engedélye nélkül más személyeket és

–    a pályázó bérlő a Pályázati Adatlapot határidőre, az igazolásokkal, színes fotó dokumentációval együtt benyújtotta.

Lakásonként legfeljebb egy pályázat nyújtható be, abban az esetben is, ha bérlőtársi jogviszony áll fenn.

Mire lehet pályázni?

A pályázat főként felújítási, korszerűsítési, komfortfokozat emeléssel járó és az energiahatékonyságot javító munkálatokat támogatja, amely tartósan emeli az önkormányzati bérlakás használati értékét.

A számlával igazolt költségek 100 %-a, a számla nélküli – kizárólag a kivitelezéshez kapcsolódó, nem engedélyköteles szolgáltatások esetében – elvégzett munkálatok Józsefvárosi Gazdálkodási Központ Zrt. Ingatlanszolgáltatási irodája által igazolt költségeinek legfeljebb 75 %-a fizethető ki bérlő részére. Az anyagköltségek kifizetése kizárólag számla alapján lehetséges, munkálatok számla nélküli elvégzése anyagszámla nélkül nem lehetséges.

Támogatandó munkanemek, tevékenységek különösen, de nem kizárólag:

  • bejárati ajtók cseréje,
  • penész- és páramentesítő (Aquapol), szellőztető berendezések beszerzése és telepítése,
  • nyílászárók felújítása, üvegezése, passzítása, festés-mázolása, illetve cseréje,
  • tisztasági festés,
  • hő- és vízszigetelés,
  • padló- és falburkolatok javítása, illetve cseréje,
  • vízórák felszerelése, illetve cseréje,
  • elektromos szerelvények és vezetékek cseréje,
  • energia takarékos világító testek beépítése, cseréje,
  • fűtéskorszerűsítés, elektromos és/vagy hőcserélős fűtésrendszer kiépítése,
  • elektromos hálózat kapacitás bővítése,
  • gépészeti berendezési tárgyak (mosdó, WC stb.) és szerelvényeinek felújítása, cseréje,
  • álmennyezet építése (nagy belmagasságú lakások esetén, energiahatékonysági célból),
  • ingatlanok csatolásával kapcsolatos műszaki- és adminisztratív feladatok.

Nem nyújtható be pályázat olyan munkálatra, amelyet a bérlő a bérbeadóval kötött megállapodás alapján saját költségére köteles elvégezni.

Pályázat benyújtása

A pályázat benyújtásának határideje a keretösszeg kimerülése, de legkésőbb 2023. május 31. szerda 16.00. óra.

A pályázat benyújtásának helye: A pályázatok folyamatosan benyújthatók postai úton, vagy személyesen ügyfélfogadási időben a Józsefvárosi Gazdálkodási Központ Zrt. (JGK) telephelyén (1084 Budapest, Tavaszmező u. 2.)

Ügyfélfogadási rend:

Hétfőn: 13:00 órától 18:00 óráig;

szerdán: 8:00 órától 16:30 óráig;

pénteken: 8:00 órától 11:30 óráig.

A pályázat elbírálása:

A pályázat nyerteseiről a Józsefvárosi Gazdálkodási Központ Zrt. javaslata alapján a Tulajdonosi, Vagyongazdálkodási és Közterület-hasznosítási Bizottság dönt.

További információkat a pályázatról itt találhat:

http://jgk.hu/hirek/155-otthon-felujitasi-tamogatas-palyazati-felhivas-onkormanyzati-berlemenyek-berloi-szamara

Józsefvárosi Gazdálkodási Központ Zrt. Ingatlanszolgáltatási Iroda

1084 Budapest, Tavaszmező utca 2.

Telefon: +36 1 210 4928

Ügyfélfogadási idő: hétfő: 13-18, szerda: 8-12 és 13-16.30, péntek 8-11.30

E-mail cím: ingatlansziroda@jgk.hu

 

 

Weboldalainkon sütiket és egyéb internetes technológiákat használunk azért, hogy jobbá tegyük a böngészési élményt. Kérjük, hogy olvassa és fogadja el adatvédelmi tájékoztatónkat.!