A Józsefvárosi Önkormányzat 2025 februárjában meghirdeti a Budapest, Bródy Sándor utca 2. szám alatti, Múzeum Kávéház néven ismert üzlethelyiségét kiadásra.
A tárgyi helyiségben nyitott meg Budapest egyik első kávéháza, a Schodl Kávéház 1876-ban. Az évtizedek alatt több üzemeltetője is volt a helyiségnek, de a helyiség a mai napig őrzi a történelmi múltat, több védett műtárgy is található a helyiségben.
Ismerje meg az üzlethelyiséget: https://www.jgk.hu/ingatlanok/budapest-viii-kerulet-brody-sandor-utca-2/
Fontos: Tekintettel a hely történelmére a helyiségben csak vendéglátó tevékenység végezhető, a hely hangulatának megőrzésével.
Szempontok
A pályázatok elbírálása során a megajánlott bérleti díj (maximum 70 pont lehet – többi ajánlat alapján arányosítva, súlyszám: 7-es) és a szakmai üzlethasznosítási koncepcióra (maximum 30 pont) kapott összpontszáma számít. A pályázatokat a Józsefvárosi Önkormányzat Pénzügyi és Tulajdonosi Bizottsága fogja elbírálni, és a legtöbb pontszámot elérő pályázó lesz a nyertes.
Az üzlethasznosítási koncepció elvárt tartalmi elemei (legalább 1500 szó terjedelemben):
- az ajánlattevő jelenlegi alaptevékenységének bemutatása,
- tervezett tevékenység bemutatása, célcsoport meghatározása
- felújítási / átalakítási terv (valamint innováció, egyedi megoldások) és becsült költségeinek bemutatása,
- felújítási / átalakítási időtáv és a fejlesztés ütemezésének bemutatása,
- az üzlet arculatának rövid bemutatása és funkciójának népszerűsítési terve
- fejlesztés fenntarthatósági szempontjai (különösen pénzügyi, energetikai szempontok),
- Józsefvárosi Önkormányzat részére közérdekű felajánlás bemutatása.
Hogyan tudok pályázni?
A kiadó üzletekkel kapcsolatban keresse a Józsefvárosi Gazdálkodási Központ Zrt. munkatársait a Budapest VIII. kerület, Őr utca 8. I. em. 35. szám alatti Helyiséggazdálkodási Irodában személyesen vagy a +36 1 216 6962 telefonszámon, hogy időpontot egyeztessünk a megtekintésre 2025. március 31-ig.
A pályázat leadásának feltétele, hogy a pályázó befizesse az ajánlati biztosíték összegét, (amely a minimális bérleti díj + ÁFA mértékével megegyező összegű) és elektronikus úton beadja pályázatát a megadott határidőn belül.
Az ajánlati biztosíték összege 1.080.887 Forint (minimális bérleti díj + ÁFA).
Számlaszám: Józsefvárosi Gazdálkodási Központ Zrt.
OTP Bank Nyrt.: 11784009-22229762
A pályázatot elektronikusan kell benyújtani itt: https://www.jgk.hu/palyazatok/helyiseg-berbeadasi-palyazatok/
A benyújtás határideje: 2025. március 31. 11:30
Ezekre a dátumokra kell figyelni:
- 2025. február 3.: Pályázási időszak kezdete
- 2025. február 3. – 2025. március 31.: Üzlet megtekintése
- 2025. március 31. 11:30: Pályázatok beküldésének határideje
- 2025. március 31. 23:59: Ajánlati biztosíték beérkezésének határideje
- 2025. április. 1. 10:00: Pályázatok bontása
- 2025. május 10.: Eredményhirdetés határideje
Mit kell leadni a pályázathoz?
Bizonyos dokumentumokat minden ajánlattevőnek be kell nyújtania, viszont vannak olyan dokumentumok, amiket csak a pályázat nyerteseitől kérünk.
Minden pályázó által benyújtandó:
- Jelentkezési lap (kitöltendő űrlap tartalmazza)
- Ajánlati összesítő (kitöltendő űrlap tartalmazza)
- Az ajánlattevő nyilatkozatai (kitöltendő űrlap tartalmazza)
- Az üzlethasznosítási koncepció
- Pályázati biztosíték határidőre történő (ajánlattevő általi) megfizetése a kért bankszámlaszámra
A nyertesnek kell bemutatnia:
- Aláírási címpéldány (jogi személy/szervezet esetén)
- Ptk. előírásai szerinti bizonyító erejű meghatalmazás, amennyiben az ajánlatot nem a cég képviselője nyújtja be vagy az esetleges ügyintézést nem a cég képviselője végzi
- Amennyiben az ajánlattevő nem szerepel a köztartozásmentes adatbázisban, úgy 30 napnál nem régebbi NAV igazolás arról, hogy nem áll fenn köztartozása
- 30 napnál nem régebbi Helyi adó igazolás
- Sorbanállási nyilatkozat (arról, hogy az ajánlattevő bankszámláján az elmúlt 6 hónapban sorban álló tételt nem tartottak nyilván (beszerezhető: számlavezető banktól)
- Amennyiben szükséges, további okiratok a szervezet átláthatóságának igazolására
Gyakran ismételt kérdések
Mire lehet pályázni?
A mostani pályázati körben a Budapest, VIII. kerület, Bródy Sándor utca 2. szám alatti üzlethelyiség bérletére. Ismerje meg az üzlethelyiséget itt: https://www.jgk.hu/ingatlanok/budapest-viii-kerulet-brody-sandor-utca-2/
Kik pályázhatnak?
Pályázatot bármely legalább 6 hónapja bejegyzett és működő, a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 3. § (1) bekezdés 1. pontja szerinti átlátható szervezet, gazdasági társaság vagy egyéni vállalkozó nyújthat be.
Meddig lehet pályázni?
A pályázat benyújtásának határideje 2025. március 31. 11:30
Milyen feltételekkel lehet pályázni?
A pontos feltételek megtalálhatóak a pályázati kiírásban.
Mi a pályázás menete?
A helyiség megtekintéséhez a Józsefvárosi Gazdálkodási Központ Zrt. Helyiséggazdálkodási Irodájától megtekintési engedély szükséges, mellyel időpont egyeztethető a Józsefvárosi Gazdálkodási Központ Zrt. Ingatlanszolgáltatási Irodájának munkatársaival 2025. március 31-ig a Budapest, VIII. kerület, Tavaszmező u. 2. szám alatti Ingatlanszolgáltatási Irodában személyesen vagy a +36 1 210 4928 és a +36 1 210 4929 telefonszámon.
Az üzlethelyiség megtekintését követően be kell fizetni az ajánlati biztosíték összegét (úgy, hogy 2025. március 31. 23:59-ig beérkezzen), továbbá elektronikus formában beadni a kitöltött pályázati dokumentációt a határidőig, 2025. március 31. 11:30-ig.
Mekkora a helyiségek bérleti díja?
Az adatlapon feltüntetésre került egy minimálisan elvárt bérleti díj, amelytől ajánlat tehető. Ebben az esetben 1 havi minimális nettó bérleti díj + ÁFA összege 851.092 Ft + ÁFA = 1.080.887 forint. Amennyiben az ajánlattevő ennél az összegnél alacsonyabb bérleti díjat ajánl, a pályázata érvénytelennek minősül.
Mennyi az ajánlati (pályázati) biztosíték?
Az adatlapon feltüntetett minimális nettó bérleti díj + ÁFA mértékével megegyező összeg, azaz jelen esetben 1.080.887 forint. A nyertes esetében óvadékká alakul, a nem nyertes ajánlattevőknek visszafizetésre kerül.
Mennyi időre bérelhető ki az üzlethelyiség?
Az üzlethelyiség határozott időre, legalább 1, legfeljebb 15 évre bérelhető, ami a szerződött időszak letelte után meghosszabbítható.
Milyen szempontok szerint bírálják el a pályázatokat?
A pályázatok elbírálása során a megajánlott bérleti díj (maximum 70 pont) és a szakmai üzlet hasznosítási koncepcióra (maximum 30 pont) kapott összpontszáma számít.
Hogyan kapom meg a pályázati dokumentációt?
A teljes pályázati dokumentáció elérhető itt: https://www.jgk.hu/wp-content/uploads/2025/02/palyazati-felhivas-hg-027.pdf
Hogyan adhatom be a pályázatomat?
A pályázat csak elektronikusan nyújtható be, ezen a felületen: https://www.jgk.hu/palyazatok/helyiseg-berbeadasi-palyazatok/
Milyen formai követelményekre kell figyelni a pályázat beadása során?
A pályázat csak elektronikusan nyújtható be. Ha az ajánlattevő meghatalmazott útján jár el, a teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt meghatalmazás eredeti példányát is mellékelni kell a nyilatkozatok igazolására szolgáló dokumentumok bemutatásával egyidejűleg.
Milyen esetben érvénytelen a pályázat?
A pályázat érvénytelen, amennyiben a pályázó
- az ajánlatot a felhívástól eltérő módon (nem elektronikusan) nyújtja be;
- az Önkormányzattal és a kiíróval szembeni korábbi fizetési kötelezettségét nem teljesítette;
- a nyilatkozatainak igazolásához szükséges dokumentumokat nem, vagy nem megfelelően csatolta;
- az ajánlat nem felel meg a pályázati felhívásban meghatározott feltételeknek, vagy az ajánlattevő nem tett a pályázati dokumentációban foglaltaknak megfelelő ajánlatot;
- valótlan adatot közölt;
- az ajánlatban foglalt tevékenységi kör végzését magasabb szintű jogszabály kizárja;
- a biztosítékot nem vagy nem az előírtaknak megfelelően bocsátja rendelkezésre;
- ajánlatát nem egyértelműen határozta meg, vagy más feltételhez kötötte;
- a megajánlott bérleti díj mértéke a minimum árat nem éri el;
- nem tett részletes és kötelező erejű jognyilatkozatot az ajánlatával kapcsolatban;
- nem vállalt ajánlati kötöttséget;
- nem felel meg a pályázati kiírásban, a jogszabályokban, a jelen eljárási rendben foglaltaknak;
- az ajánlati biztosíték összege nem kerül jóváírásra határidőn belül a kiíró bankszámláján;
- nem jelölt meg bérleti díjat vagy alacsonyabbat ajánlott mint a minimális bérleti díj;
- nem jogosult részt venni a pályázati eljáráson.
A pályázat abban az esetben is érvénytelen, ha a pályázó a szükséges dokumentumokat nem csatolja a megadott időpontig.
Módosíthatom-e a leadott ajánlatomat?
Az ajánlattevő a határidő lejártáig (2025. március 31. 11:30) bármikor és többször is módosíthatja, vagy visszavonhatja pályázati ajánlatát, az ajánlattételi határidő lejártát követően azonban a benyújtott ajánlatok nem módosíthatók.
Mikor kerül sor a szerződés megkötésére?
A pályázat eredményhirdetésére legkésőbb 2025. május 10-ig sor kerül, ezt követően fogjuk a nyertes és a nem nyertes ajánlattevőket értesíteni. Szerződéskötésre a nyertes ajánlattevővel előre egyeztetett időpontban kerül sor, előreláthatólag 2025 nyarán. A bérleti szerződés tervezet a pályázati dokumentáció 2. számú mellékletében található meg, melyet szíveskedjenek figyelmesen elolvasni, mert annak tartalma a későbbiekben nem módosítható.
Ha esetleg nem találtam választ a kérdésemre, kit kereshetek?
Az üzlethelyiséggel kapcsolatban keresse a Józsefvárosi Gazdálkodási Központ Zrt. munkatársait a Budapest VIII. kerület, Őr utca 8. I. em. 35. szám alatti Helyiséggazdálkodási Irodában személyesen vagy a +36 1 216 6962 telefonszámon.