Az esélyegyenlőségért felelős tanácsnok az önkormányzati feladatkörök ellátásának a felügyelete körében különösen az alábbi tevékenységeket végzi:
- figyelemmel kíséri a helyi esélyegyenlőségi programban megjelölt célcsoportok jogvédelmével kapcsolatos feladatok ellátását;
- figyelemmel kíséri az esélyegyenlőséggel kapcsolatos pályázati lehetőségeket és javaslatot tesz pályázatokon történő részvételre;
- javaslatot tesz a hatáskörrel rendelkező bizottság számára a társadalmi és civil szervezetek, az egyesületek, az egyházi, sport, nemzetiségi szervezetek támogatásával összefüggő esélyegyelőséget elősegítő pályázatokra;
- figyelemmel kíséri a Józsefvárosi Roma Gyakornoki Program megvalósulását;
- javaslatot tesz esélyegyenlőséget előmozdító kezdeményezések, pályázatok, programok elindítására;
- figyelemmel kíséri a család- és gyermekvédelmi törekvéseket, ajánlásokat dolgozz ki a hátrányos helyzetűek és veszélyeztetettek védelmére;
- közreműködik a szociális ellátórendszer hatékony megszervezésében, a rendszer fejlesztésében;
- felügyeli a kerületi szociálpolitikai tervek, intézkedések és a fővárosi koncepció összehangolását;
- a hajléktalanok ellátása érdekében közreműködik a fővárosi és kerületi feladatok összehangolásában;
- segíti az alkoholizmus, a drogfogyasztás és a dohányzás elleni küzdelmet;
- támogatja a helyi köznevelési intézmények esélyegyenlőségi feladatait;
- kapcsolatot tart az érdekképviseleti szervekkel és szükség esetén kikéri a véleményüket;
- az esélyegyenlőségi kritériumok megvalósulása érdekében kapcsolatot tart és egyeztetéseket folytat a társadalmi és civil szervezetekkel, egyesületekkel, alapítványokkal és egyházakkal;
- együttműködik a gyermekvédelemmel foglalkozó szervekkel.
Esélyegyenlőségért felelős tanácsnok
A köznevelésért felelős tanácsnok az önkormányzati feladatkörök ellátásának a felügyelete körében különösen az alábbi tevékenységeket végzi:
- közreműködik az önkormányzat köznevelést érintő döntéseinek előkészítésében;
- kapcsolatot tart a nevelési, oktatási szakmai szervezetekkel és a köznevelési intézményekkel;
- részt vesz az oktatási kerekasztal működésében;
- kapcsolatot tart a Belső-Pesti Tankerületi Központtal;
- figyelemmel kíséri a közneveléssel kapcsolatos országos és helyi programokat.