Csarnok negyed forgalomcsillapítása

Beruházás helyszíne: Csarnok negyed

Beruházó: Józsefvárosi Önkormányzat

Lebonyolító: Rév8 Józsefvárosi Rehabilitációs és Városfejlesztési Zrt.

Közreműködő: BKK Zrt., Budapest Közút Zrt., JGK Zrt.

További információ: info@rev8.hu

Beruházás jelenlegi státusza:

 
 
 
 
 
Előkészítés (befejezve)

 
 
 
 
 
Koncepció alkotás (befejezve)

 
 
 
 
 
Véleményezés (befejezve)

 
 
 
 
 
Tervezés (befejezve)

 
 
 
 
 
Engedélyeztetés (befejezve)

 
 
 
 
 
Közbeszerzés/beszerzés (folyamatban)

 
 
 
 
 
Kivitelezés (nincs elkezdve)

 
 
 
 
 
Kész (nincs elkezdve)

Beruházás költsége: 30 000 000 (bruttó Ft)

Kivitelezés várható kezdése: 2023/4. negyedév

Kivitelezés várható befejezése: 2023/4. negyedév

Röviden a beruházásról

Józsefváros Önkormányzata 2021 nyarán Családbarát Mobilitási Chartát és Programot fogadott el, amelyben hitet tett amellett, hogy az új beruházások alapelve a ’gyengébb közlekedők biztonsága’ és kényelme a forgalom és a sebesség csillapításával. A Program egyik első lépéseként a Csarnok – Népszínház – Magdolna (CSNM) negyedek forgalomcsillapítását jelölte ki. Ezek a negyedek alkotják Középső Józsefváros északi részét főutakkal jól körül határolva. A terület jelentős városszerkezeti egység a főváros szívében, sűrűn beépített, nagyvárosias lakóterület, közlekedésileg csak egységben kezelhető. Jelentős átmenőforgalom terheli, ami a nagy lakósűrűséget tekintve különösen nagy probléma és a mindennapi életminőséget befolyásoló tényező. Ugyanakkor nagy lehetőségeket is magában rejtő terület, kis utcái jó kiindulási pontot jelentenek egy modern lakóterület kialakítására. A tervek társadalmi konzultációra kerülnek és a kialakult prioritási sorrendben költséghatékonyan, változatos forgalomtechnikai eszközökkel valósulnak meg a gyors eredmények érdekében. A projektnek fontos része a transzparens és kiszámítható kommunikáció.

Háttér: Az erős autóforgalomnak számtalan rossz hatása van a lakókra: hangos és az általa okozott rossz levegő ideg- és légzőszervi megbetegedéseket okoz. Ott, ahol sok az autó, nem szívesen jár gyalog az ember, hiszen lehet, hogy nincs is megfelelő szélességű járda, illetve balesetet is okozhatnak a gyorshajtók. Valójában rengeteg olyan rejtett költsége van az autóhasználatnak, amit mindenki elszenved, még azok is, akiknek nincs is autójuk. Hiszen egy élhetőbb városnegyedben, ahol tisztább a levegő és szívesebben engedjük el a gyerekeket játszani, sokkal értékesebbek az ingatlanok, mert többen szeretnének ilyen helyen élni, mint egy szürke és büdös városnegyedben. Sőt, ha tisztább a levegő, nem kell annyit orvoshoz járni.

Ezért olyan városnegyedeket szeretnék létrehozni, amelyek nem az autók, hanem az emberek számára vonzóak. Ennek érdekében három alap célt fogalmaztunk meg az itt lakók nyugalma érdekében:

  • Csökkenteni az áthaladó gépjármű forgalmat.
  • Lassítani, csillapítani a megmaradó forgalmat. A gépjármű forgalom csillapítása azt jelenti, hogy ugyan minden helyszín elérhető lesz autóval Józsefvárosban, de csak akkor, ha jól megtervezi a sofőr az útját.
  • Vonzóbbá tenni a gyaloglást és a kerékpár használatát.

Fő célok: 

A Csarnok negyedben több komplex problémával kellett foglalkoznunk. A helyiek lakókörülményeinek javítása érdekében a kelet-nyugat és észak-dél irányú átmenő forgalmat is csökkenteni szeretnénk. A gépjárműforgalom lassítása érdekében a kereszteződések között váltakozó parkolással és elhúzásokkal segítjük a megfelelő sebesség választását, azaz a gépkocsiknak kis kitérőt kell tenniük, miközben áthaladnak az utcán. Mivel elsődleges célunk a gyaloglás és kerékpározás vonzóbbá tétele, a kényelmesebb gyalogos átkelés érdekében szűkítjük a fordulóíveket és a negyed minden utcája újra kerékpározható lesz két irányban.

Főbb várható műszaki tartalom:

  • Járdafelszabadítás, azaz a járdán való parkolás megszüntetése: 35 jármű
  • Összesen megszűnő parkolóhelyek száma: 61 jármű
  • Gyalogosbaráttá fejlesztett kereszteződések száma: 15 db
  • Gépjárműforgalmi irányok változása: 7 szakasz
  • Gépjárműforgalmi szűrő: 3 db
  • Kerékpárral új, kétirányú szakaszok: 30 szakasz

A beruházással kapcsolatos hírek, események

Weboldalainkon sütiket és egyéb internetes technológiákat használunk azért, hogy jobbá tegyük a böngészési élményt. Kérjük, hogy olvassa és fogadja el adatvédelmi tájékoztatónkat.!