Akadálymentesség-teszt – Az új ügyfélszolgálati iroda bejárása és véleményezése

Utolsó frissítés: (Létrehozva: )

Akadálymentesség-teszt – Az új ügyfélszolgálati iroda bejárása és véleményezése

A Józsefvárosi Önkormányzat fogyatékosügyi referense, Egyedi-Gazsi Beáta a Baross utca 66–68. szám alatti, nemrég nyílt új Ügyfélszolgálati Irodába és a Családtámogatási Irodába szervezett közös bejárást, ahol az érintettek vezetett sétán járták körbe a felújított helyiségeket, hogy a gyakorlatban is megnézzük, az akadálymentes bejutás és ügyintézés mennyire gördülékeny.

Meghívásunkat az alábbi csoportok képviselői fogadták el: Nem Adom Fel Alapítvány, ETFÉSZ (Egyetemes Tervezés a Fogyatékossággal Élők Szolgálatában) Egyesület, SVOE (Siketvakok Országos Egyesülete), Akadályok nélkül – Az akadálymentes Józsefvárosért és az Önállóan lakni – Közösségben élni csoport. Így az új ügyfélszolgálatot vak, hallássérült, mozgássérült tapasztalati szakértők és kísérőik véleményezték, sőt egy kismama is volt a csoportban.

A Baross utcai épület előtt tartott gyülekező a meleg ellenére sem volt véletlen, az épületbe való bejutás ugyanis a teszt egyik legérzékenyebb, kiemelt pontja volt (a másik az akadálymentes mosdó felszereltségének, használhatóságának próbája).

A résztvevőket Szőke Szilvia ügyfélszolgálati munkatárs köszöntötte és vezette körbe, illetve a felmerülő kérdésekre is igyekezett válaszolni.

A bő egyórás alkalom végén lehetősége volt mindenkinek megosztani a tapasztalatait, és megfogalmazni a javaslatait.

A résztvevők alapvetően elégedettek voltak a helyiségek akadálymentességével, a felmerült hibák orvoslására pedig konkrét javaslatokat is tettek (a teljesség igénye nélkül: a bejárati ajtón való bejutás könnyítése, a taktilis jelzéseket és a csúszásgátló szőnyeget érintő ajánlások, a sorszámhúzást követő kihangosítás igénye, indukciós hurok a hallássérült ügyfelek számára).

Egyedi-Gazsi Beáta és az Önkormányzat határozott szándéka, hogy a jövőben az ilyen és hasonló projektek esetében már az induláskor megkezdődjön az egyeztetés, és tapasztalati szakértők folyamatos közreműködése mellett tudjanak zajlani a kialakítások, felújítások.

Önkormányzatunk célja, hogy a fogyatékos emberek minél nagyobb önrendelkezésre tehessenek szert, ehhez pedig szükséges, hogy minél önállóbban, minél kevesebb segítség mellett tudjanak ügyeket intézni, közlekedni.

Ezúton is köszönjük mindenkinek, hogy részt vett a közös bejáráson, köszönjük az észrevételeket, az értékes véleményeket és a konstruktív javaslatokat is, amelyeket azóta írásban is eljuttattak a fogyatékosügyi referenshez.

Önkormányzatunk a felmerült hiányosságokat igyekszik mielőbb pótolni.

Új ügyfélszolgálatunkon pedig várjuk Önöket szeretettel!

Cím: 1082 Budapest, Baross u. 66–68., bejárat a Baross u. felől (akadálymentes bejárat)

Telefon: +36 1/459 2100, zöldszám: +36 80/277 256

E-mail: ugyfelszolgalat@jozsefvaros.hu

Bővebb információ itt.

Weboldalainkon sütiket és egyéb internetes technológiákat használunk azért, hogy jobbá tegyük a böngészési élményt. Kérjük, hogy olvassa és fogadja el adatvédelmi tájékoztatónkat.!