Práter utca megújítása
Beruházás helyszíne: Práter utca (Futó utca – Szigony utca közötti szakasz)
Beruházó: Józsefvárosi Önkormányzat
Lebonyolító: Rév8 Zrt.
Közreműködő: Futureal, JGK Zrt., Geometer Kft.
További információ: info@rev8.hu
Beruházás jelenlegi státusza:
Beruházás költsége: 450 000 000 (bruttó Ft)
Kivitelezés várható kezdése: 2023/2. negyedév
Kivitelezés várható befejezése: 2023/4. negyedév
A fejlesztés saját felülete:https://rev8.hu/prater-tomo/
Röviden a beruházásról
A Corvin Sétány Program megvalósítására létrejött szerződéses rendszer és annak 2014-es lezáró szerződése szerint önkormányzati kötelezettség volt az utcaszakasz felújítása. A Tömő utca felújításával párhuzamosan lezárultak a Corvin sétányhoz köthető közterületi beruházások. 2015-ben az Önkormányzat befektetői partnere, a Corvin Zrt. közcélú felajánlás keretében elkészítette a két közterület kiviteli terveit, melyek 2019-ben felülvizsgálatra kerültek, de a megvalósítás elmaradt. 2021-ben az Önkormányzat úgy döntött, hogy minél előbb befejezi a Corvin Sétány Program közterületi programját, de a Klímavédelmi Intézkedési Tervben elfogadott szempontok alapján. 2021-ben elkészült az utca vázlatterve. A beérkezett lakossági javaslatok figyelembevételével készültek el a végleges kiviteli tervek.
Megvalósult főbb célok: A beruházás fő célja az volt, hogy ne csak egy aszfaltozott felújítás történjen, hanem egy olyan összetett utcamegújítás, aminek a végén az ott élők, dolgozók és közlekedők számára emberközpontú, élő és rendezett környezet jön létre, egy „egészséges utca”. Ezért új zöldfelületek jöttek létre és fásítottuk az utcát, prioritássá tettük a gyalogos- és kerékpárosbarát kialakítást.
Megvalósult műszaki tartalom:
- igényes térkőburkolat a járdán
- megújult, modern közvilágítás
- fasor az utca teljes hosszán
- szélesebb járdák, kétirányú kerékpározhatóság
- a csomópontokban mikromobilitási pontok jöttek létre
- a Szigony utcai kereszteződésben létrejött egy Bubi pont
- a csomópontokon az úttest a járdaszintbe került, és a járdafüleknek köszönhetően szűkült a kanyarodási ív, ami a gépkocsikat körültekintőbb vezetésre és lassításra készteti
- a Szigony utcai csomópontokon a biztonságot járdaszintbe emelt úttest mellett még kijelölt gyalogos átkelőhelyek (zebrák) is létrejöttek
- több koncentrált rakodóhely került kijelölésre