Fórumot tartottunk a Józsefvárosi Önkormányzattól helyiséget bérlő civil szervezeteknek és közösségeknek

Utolsó frissítés: (Létrehozva: )

Beszámoló a helyiségbérlő civil szervezetek és közösségek fórumáról

2023. november közepén megtartottuk a 6. civil fórumot: a Józsefvárosi Önkormányzattól helyiséget bérlő civil szervezetekkel és közösségekkel találkoztunk. A találkozót a Józsefvárosi Önkormányzat Közösségi Részvételi Irodája szervezte.

Az Önkormányzat számára fontos, hogy a helyiségbérlő szervezetek bekapcsolódjanak Józsefváros közösségi életébe, és a szervezetek között új együttműködések jöjjenek létre. Közel ötven szervezet és közösség bérel helyiséget a Józsefvárosi Önkormányzattól, és folyamatosan zajlanak a Kedvezményes helyiségbérlet pályázatok, amelyek keretében újabb és újabb közösségek kapnak helyiségbérleti lehetőséget Józsefvárosban.

Ezért a Közösségi Részvételi Iroda kezdeményezésére a Kerületgazdálkodási Ügyosztály, a Humánkapcsolati Iroda és a Józsefvárosi Gazdálkodási Központ Zrt. (JGK Zrt.) illetékes munkatársainak részvételével lehetőséget teremtettünk a helyiségbérlőknek, hogy kérdezzenek, megfogalmazzák problémáikat és javaslataikat, és megismerjék a többi helyiségbérlő szervezetet. A fórumra huszonöt helyiségbérlő szervezet regisztrált.

A fórum célja az volt, hogy

  • teret adjunk a visszajelzésre és a véleménynyilvánításra az Önkormányzattól helyiséget bérlő szervezeteknek és közösségeknek, hogy javítani tudjunk a helyiségbérlők és az Önkormányzat együttműködésén, és hatékonyabban tudjuk segíteni a bérlőket;
  • találkozási lehetőséget biztosítsunk a szervezetek, csoportok számára, hogy segítsük új együttműködések kialakulását;
  • tájékoztassunk Önkormányzattal való együttműködés lehetőségéről: a Józsefváros kártyáról és a civil szervezeteknek szóló pályázati lehetőségekről, illetve a Közösségi Részvételi Iroda által koordinált együttműködési lehetőségekről, mint a józsefvárosi részvételi költségvetés vagy a Szomszédünnep kezdeményezés.

A fórum keretében számos konkrét javaslatot és kérést fogalmaztak meg a résztvevők:

  • Közösen gondolkodtunk arról, milyen területen lenne szükségük több tájékoztatásra, segítségre, illetve támogatásra az Önkormányzat és a JGK  részéről.
  • Felmerült, hogy hasznos lenne egy tájékoztató kisokos elkészítése, amely tartalmazza a bérlőknek hasznos információkat, elérhetőségeket.
  • Megfogalmazódott az igény, hogy ilyen tájékoztató kiadvány készüljön általánosan a civil szervezetek és közösségek részére is.
  • Elkezdődött a közös gondolkodás egy olyan közösségi esemény vagy programsorozat szervezéséről is, amely lehetőséget teremt a helyiségbérlő szervezetek számára, hogy megmutassák tevékenységüket a kerületben élőknek.
  • Sok felajánlás érkezett azzal kapcsolatban, hogy miben segítenék egymást a szervezetek: van, aki a helyiségét ajánlaná fel másoknak, más kiállításokat fogadna be, gyerekruhákat ajánlottak fel. És hogy milyen téren számítanak a többiek segítségére: szabad hirdetőfelületeket keresnek, jó szakembereket felújítási munkákhoz, és tanácsokat azzal kapcsolatban, hogy hogyan tudnak eljutni az emberekhez.

A fórum zárásaként felavattuk a Józsefvárosi Önkormányzattól helyiséget bérlő közösségeket bemutató térképét is, amelyet a Józsefvárosi Polgármesteri Hivatal épületében fogunk kihelyezni.

Köszönjük a helyiségbérlő civil szervezeteknek, hogy részt vettek a fórumon!

A 7. civil fórumot 2024 elején szervezi meg a Közösségi Részvételi Iroda, amelynek fő témája a józsefvárosi részvételi költségvetés lesz.

Ha még nem tette, kérjük, iratkozzon fel a Józsefvárosi Önkormányzat civil hírlevelére, hogy időben értesüljön a civil szervezeteket érintő dolgokról és csatlakozzanak a Józsefvárosi civil szervezetek és közösségek csoporthoz.

Bővebb információ: Közösségi Részvételi Iroda, reszvetel@jozsefvaros.hu

Weboldalainkon sütiket és egyéb internetes technológiákat használunk azért, hogy jobbá tegyük a böngészési élményt. Kérjük, hogy olvassa és fogadja el adatvédelmi tájékoztatónkat.!