Krúdy és Mária utcák megújítása
Beruházás helyszíne: Krúdy utca (Rökk Sz. u. – Mária u.), Mária u. (Krúdy u. – Baross u.)
Beruházó: Józsefvárosi Önkormányzat
Lebonyolító: Rév8 Zrt.
Közreműködő: JGK Zrt.
További információ: info@rev8.hu
Beruházás jelenlegi státusza:
Beruházás költsége: 150 000 000 (bruttó Ft)
Kivitelezés várható kezdése: 2023/4. negyedév
Kivitelezés várható befejezése: 2024/2. negyedév
A fejlesztés saját felülete:http://rev8.hu/Portfolio/krudy-es-maria-utca/
Röviden a beruházásról
A Krúdy és Mária utcák Lőrinc pap tértől induló külső szakaszai méltatlan állapotban és jelentős kontraszttal maradtak hátra az Európa Belvárosa Program közterületi fejlesztései közül. 2004-ben készült el a Krúdy Gyula utca Mikszáth tér és Mária utca közötti szakasza a Lőrinc pap térrel együtt, míg 2010-ben került átadásra a Mária utca Gutenberg tér és Krúdy Gyula utca közötti szakasza. A korábban megújításra nem kerülő utcaszakaszok több, mint 12 éve őrzik méltatlan állapotukat. Míg más részeik járdaszintbe hozott gyalogosbarát kialakítással működnek, addig ezen a két utcaszakaszon erősen akadályozott a gyalogos közlekedés a járdán való parkolás okán, ráadásul erősen leromlott állapotban is vannak. A két utcaszakasz felújítása városszerkezeti elhelyezkedésük, gyalogoshálózati szerepük, valamint műszaki állapotuk okán is időszerűvé vált.
Háttér: A Krúdy és Mária utcák Lőrinc pap tértől induló külső szakaszai méltatlan állapotban és jelentős kontraszttal maradtak hátra az Európa Belvárosa Program közterületi fejlesztései közül. 2004-ben készült el a Krúdy Gyula utca Mikszáth tér és Mária utca közötti szakasza a Lőrinc pap térrel együtt, míg 2010-ben került átadásra a Mária utca Gutenberg tér és Krúdy Gyula utca közötti szakasza. A korábban megújításra nem kerülő utcaszakaszok több, mint 12 éve őrzik méltatlan állapotukat. Míg más részeik járdaszintbe hozott gyalogosbarát kialakítással működnek, addig ezen a két utcaszakaszon erősen akadályozott a gyalogos közlekedés a járdán való parkolás okán, ráadásul erősen leromlott állapotban is vannak. A két utcaszakasz felújítása városszerkezeti elhelyezkedésük, gyalogoshálózati szerepük, valamint műszaki állapotuk okán is időszerűvé vált.
Fő célok: A beruházásnak köszönhetően a Krúdy és Mária utcák külső szakaszaiból a Palotanegyed méltó kapui jönnek létre, olyan „egészséges utcák”, amelyek betömik a gyalogosbarát úthálózat jelenlegi hézagjait.
Főbb várható műszaki tartalom:
- a Krúdy utcában járdaszintbe emelt úttest, térkő burkolatú járda, nagykockaköves parkoló és aszfalt útpálya jön létre
- minél több fa és zöldfelület lesz az utcában
- a két utca kereszteződésénél szűkül az útpálya a gépkocsik sebességének csökkentése és a gyalogosbiztonság érdekében
- a Lőrinc pap téren felülvizsgálatra kerül a tér és a Budapesti Jézus Szíve templom építészeti, térszervezési kapcsolata
- a Mária utcában járdaszintbe emelt úttest, térkő burkolatú járda, nagykockaköves parkoló és aszfalt útpálya
- a Lőrinc pap tér és a hotel között beszűkül az úttest és nőnek a gyalogos felületek
- erősödik a közvilágítás