Könnyen érthető kommunikáció
Ez a honlap egy próba.
A Józsefvárosi Önkormányzat tájékoztat a fontos dolgokról.
A könnyen érthető szövegek segítenek megérteni a tájékoztatást.
A honlapot újítjuk.
A honlapot javítjuk.
A könnyen érthető szövegek segítenek megérteni a tájékoztatást.
A honlapot újítjuk.
A honlapot javítjuk.
A honlap javításában te is segíthetsz.
Az ötletedet küldd el: katona.krisztina@jozsefvaros.hu
Katona Krisztina az Önkormányzat fogyatékosságügyi referense.
A fogyatékosságügyi referens foglalkozik minden olyan üggyel, ami a fogyatékos embereket érinti.
A fogyatékosságügyi referens foglalkozik minden olyan üggyel, ami a fogyatékos embereket érinti.
A könnyen érthető híreket ezen az oldalon találod.
A hírek egymás alatt vannak.
A hírekért görgess lejjebb.
Amelyik hír érdekel,
annak a címére kattints rá.
Ha végeztél a hír olvasással,
akkor kattints a vissza gombra.
A könnyen érthető kommunikáció jele:

A könnyen érthető kommunikáció:
Egyszerűen mondja el a bonyolult dolgokat.
Tájékoztat.
Könnyebben megértjük, amit hallunk.
Könnyebben megértjük, amit olvasunk. A Józsefvárosi Önkormányzat könnyen érthető szövegeket készít.
A könnyen érthető szövegek segítenek megérteni a tájékoztatást.
A Józsefvárosi Önkormányzat tájékoztat a fontos dolgokról.
Tájékoztat:
Támogatásokról.
Programokról.
Érdekességekről.

A könnyen érthető kommunikáció:
Egyszerűen mondja el a bonyolult dolgokat.
Tájékoztat.
Könnyebben megértjük, amit hallunk.
Könnyebben megértjük, amit olvasunk. A Józsefvárosi Önkormányzat könnyen érthető szövegeket készít.
A könnyen érthető szövegek segítenek megérteni a tájékoztatást.
A Józsefvárosi Önkormányzat tájékoztat a fontos dolgokról.
Tájékoztat:
Támogatásokról.
Programokról.
Érdekességekről.
Lezárult az idei részvételi költségvetés. A részvételi költségvetés azt jelenti, hogy a lakosok döntik el, hogy mire költsön pénzt az önkormányzat. Idén 200 millió forint elköltéséről döntöttek a kerületi lakosok. Idén sokkal többen szavaztak az ötletekre, mint tavaly. Ez azt jelenti, hogy egyre több kerületi lakos szeretne beleszólni, hogy mire költsön pénzt az önkormányzat. Online […]
A Józsefvárosi Önkormányzat adománygyűjtést szervez karácsonykor.Az adománygyűjtés azt jelenti, hogy ételeket gyűjtünk olyan embereknek, akiknek kevés pénzük van. Tavaly is volt adománygyűjtés.A józsefvárosi lakók sokat segítettek. Sok egyedül élő embernek és sok családnak tudott az önkormányzat ételt adni. Ebben az évben is gyűjtsünk adományt! Tegyük együtt meghitté a karácsonyt mindenkinek.A „meghitt” azt jelenti békés és […]
Idén is lesz jégpálya a Horváth Mihály téren. A jégpálya használata ingyenes. Mikor nyit a jégpálya? A jégpálya november 28-án nyílik meg. A jégpálya február 1-jén zár be. A jégpálya 2 hónapig használható. A jégpálya minden nap nyitva lesz. A jégpályát reggel 8 órától este 20 óráig lehet használni. Mikor lesz zárva a jégpálya? A […]
Lezárult az idei részvételi költségvetés. A részvételi költségvetés azt jelenti, hogy a lakosok döntik el, hogy mire költsön pénzt az önkormányzat. Idén 200 millió forint elköltéséről döntöttek a kerületi lakosok. Idén sokkal többen szavaztak az ötletekre, mint tavaly. Ez azt jelenti, hogy egyre több kerületi lakos szeretne beleszólni, hogy mire költsön pénzt az önkormányzat. Online […]
A részvételi költségvetésen a józsefvárosi lakosok dönthetik el, hogy az önkormányzat mire költsön pénzt. Milyen lépésekből áll a részvételi költségvetés? Ötletbeadás. Ötlet megvizsgálás. Szavazás. Megvalósítás. Szavazás Jelenleg itt tart a folyamat. Szeptember 1-től indul a szavazás. Ki szavazhat? Minden józsefvárosi lakos szavazhat, aki betöltötte a 16. életévét. Hol tudsz szavazni személyesen? A Józsefvárosi Önkormányzat Ügyfélszolgálatán. […]
Miről van szó? A Józsefvárosi Önkormányzat 2025-ben új tervet készít.Ez a terv a fogyatékos embereknek és családtagjaiknak szól.A cél: jobb szolgáltatásokat adni nekik. Mi történt eddig? Az önkormányzat munkatársai felmérést végeztek. Kérdőívben kérdezték meg a fogyatékos személyeket, és családjaikat, hogy mire van szükségük. A kérdőívet 159 ember töltötte ki. Az önkormányzat beszélgetést szervezett. A beszélgetés […]
Az önkormányzat közösségi fogadóórát tart. A közösségi fogadóóra egy olyan esemény, ahol a lakók kérdezhetnek az önkormányzat munkatársaitól. A közösségi fogadóórának a témája a lakók problémái. Mire jó a közösségi fogadóóra? A közösségi fogadóórán elmondhatod, hogy mi zavar a lakóhelyeden. Például elromlott a hinta a játszótéren. Például nincs elég pad az utcában. A közösségi fogadóórán […]
A Kesztyűgyár Közösségi Ház nyári napközis tábort szervez. Kik vehetnek részt a napközis táborban? Azok a gyerekek, akik Józsefvárosban élnek. Azok a gyerekek, akik Józsefvárosban tanulnak. Azok a gyerekek, akiknek szülei józsefvárosi önkormányzati intézményben dolgoznak. A napközis táborba 7-14 éves korú gyerekek mehetnek. Mikor lesz a napközis tábor? 8 héten keresztül lesz napközis tábor. A […]
Józsefváros Önkormányzatának van strandja a Balatonon. A strandot józsefvárosi lakók ingyenesen használhatják. A strand nyitva van június 1-től. A strand bezár szeptember 30-án. A strand minden nap nyitva van. A strand reggel 9-kor nyit ki. A strand este 19 órakor zár be. A strand Káptalanfüreden van. A strand címe: 8220 Balatonalmádi-Káptalanfüred, Sirály u. 8. A […]
A FiDo egy közösségi hely. A közösségi hely olyan helyszín, ahol a fiatalok programozhatnak. Például együtt sportolhatnak. Például beszélgethetnek. A FiDo egy rövidítés. A FiDo elnevezés két utcanévből van összerakva. A FiDo a Fiumiei út és a Dobozi utca között van. Az elnevezésnél a két utca nevének az elejét rakták össze. Fi-Do. A FiDo-ba járó […]
Az önkormányzat pályázatot ír ki. Az önkormányzat együttműködik az Ökotárs Alapítvánnyal. A pályázatot a 2023-as részvételi költségvetésen szavazták meg a józsefvárosiak. Mi a pályázat célja? A pályázat célja az akadálymentesítés. Az akadálymentesítés azt jelent: Fogyatékossággal élő emberek számára olyan körülmények biztosítása, amelyekkel lehetővé teszik a mindennapi tevékenységek elvégzését. Például akadálymentes bejárat kialakítása, hogy kerekesszékkel be […]
Az önkormányzat közösségi fogadóórát tart. A közösségi fogadóóra egy olyan esemény, ahol a lakók kérdezhetnek az önkormányzat munkatársaitól. A közösségi fogadóórának a témája a lakók problémái. Mire jó a közösségi fogadóóra? A közösségi fogadóórán elmondhatod, hogy mi zavar a lakóhelyeden. Például elromlott a hinta a játszótéren. Például nincs elég pad az utcában. A közösségi fogadóórán […]
Az aerobik olyan torna, amit zenére végeznek. Az aerobik csoportos mozgás. Az edzés alatt az aerobik oktató elöl van, és bemutatja a feladatot. A résztvevők az oktatót utánozzák. Az aerobik bármilyen korosztálynak jó. Az aerobik jó a fiataloknak. Az aerobik jó az időseknek. Az aerobikot bárki kipróbálhatja. Az aerobik gyorsan megtanulható. Az aerobik edzések ingyenesek. […]
Az erdei iskola egy iskolai kirándulás. Az erdei iskolában a diákok több napot töltenek a természetben. Az Erdei iskola Program ezeknek a kirándulásoknak a sorozata. Az Erdei iskola tavasztól őszig van. Az Erdei iskola Program célja, hogy józsefvárosi diákoknak legyen lehetősége kirándulni. Az Erdei iskola Programot a Józsefváros Közösségeiért Nonprofit Zrt. szervezi. Az Erdei iskola […]
Az időpontfoglalási rendszerben időpontot foglalhatok magamnak. Az időpontfoglalási rendszer egy online felület. Az egészségügyi időpontfoglaló rendszerben orvosi vizsgálatokra jelentkezhetek. Például szem vizsgálatra. Például szív vizsgálatra. Mi az a JIR? Az egészségügyben többféle időpontfoglaló rendszer van. A Járóbeteg Irányítási Rendszer (JIR) egy országos időpontfoglaló rendszer. Ez azt jelenti, hogy az ország bármelyik szakrendelőjébe tudok időpontot foglalni. […]
Nyáron újra lesznek koncertek a Bacsó Béla utcában. A programsorozat neve Bacsó Bár. A programsorozat 3 éve indult. A koncertek ingyenesek Mikor lesznek a koncertek? A koncert 18 órakor kezdődik. A koncert 19 óráig tart. Hol lesz a koncert? A koncert a Bacsó Béla utcában lesz. A Csiga Café teraszán. Kik lépnek fel a koncerten? […]
A zebra más néven gyalogátkelőhely. A gyalogátkelőhely egy olyan útszakasz, ahol a gyalogosok biztonságosan tudnak átmenni az úton A Baross utcán kevés zebra van. A gyalogosok nehezen tudnak átmenni a Baross utcán. Az önkormányzat ezért új zebrát alakít ki a Baross utcán. Az új zebra a Leonardo da Vinci utca és a Szűz utca között […]
A Józsefvárosi Önkormányzat virágosztást szervez a kerület lakóinak. A virágosztás célja, hogy sok virág legyen a kerületiek otthonában. A virágosztás időpontjai: május 23. 10 órától 16 óráig május 24. 10 órától 14 óráig A virágosztás helyszíne: Dankó udvar A Dankó udvar címe: Dankó utca 18. A józsefvárosi lakók kapnak ingyen virágcsomagot. A lakcímkártya bemutatásával igazolhatjuk, […]
Ez a szöveg a tavalyi évben megszervezett Szomszédünnepeket mutatja be. A Szomszédünnep egy olyan programsorozat, ahol a józsefvárosiak közösségszervező eseményt valósíthatnak meg. Közösségszervező esemény az, ahol az emberek megismerhetik egymást. A közösségszervező eseményeken az emberek kapcsolódnak egymáshoz. A Szomszédünnep célja minél több kis közösség kialakítása. A Szomszédünnep eseményt Józsefváros Önkormányzata támogatja. A Szomszédünnep eseményt a […]
A Lakótér az önkormányzati bérlők közösségi tere. A közösségi tér egy olyan helyszín, ahol emberek találkozhatnak, és beszélgethetnek. A Lakótér címe: Kálvária tér 21. A Lakótér a Fővárosi Szolidaritási Alap támogatásával jött létre. A Fővárosi Szolidaritási Alap egy pályázati lehetőség, amire budapesti önkormányzatok, és civil szervezetek jelentkezhetnek. A Fővárosi Szolidaritási Alap pénzt ad a jelentkezőknek. […]
Felújítás miatt a Szentkirályi utca 40.-ből átköltözik a fogászati ellátás. A felújítás 2026 év végéig tart. 2026 év végéig más helyen tudunk fogorvoshoz menni Fogászati ügyelet Hétköznaponként a Szentkirályi utca 47.-ben van. 8 órától 13 óráig és 14 órától 19:30-ig lehet menni. Hétvégén a Mária utca 52-ben van az ügyelet. 8 órától 13 óráig és […]
Egy éve kezdődött a járdák akadálymentesítése. A járdák akadálymentesítése azt jelenti, hogy a járdákat úgy alakítják át, hogy mindenki könnyen tudjon közlekedni rajtuk. 16 darab járdát akadálymentesítettek Józsefvárosban. A járdák átalakításánák a célja, hogy mindenki önállóan tudjon közlekedni. A járdák átalakításával az emberek biztonságosan tudnak közlekedni. A járdák átalakításával az emberek gyorsabban elérik az úti […]
Biciklioktatást szervez az önkormányzat. A biciklioktatáson megtanítanak biciklizni. A biciklioktatás felnőtteknek szól. A biciklioktatást a Velo Budapest munkatársai tartják. A biciklioktatás ingyenes. Nem kell érte fizetni. A biciklioktatás 4 alkalomból áll. Az alkalmak mindig vasárnap vannak. A biciklioktatás június 1-jén kezdődik. A biciklioktatás időpontjai:június 1.június 15.június 22.június 29. A biciklioktatás 10 órától 12.30 percig tart. […]
A Lakásrezsi támogatás azt jelenti, hogy pénzt kapunk a számlák befizetésére. A Főváros befizeti helyettünk a számlák egy részét. Ha pénzt kapunk a számlák befizetésére, nekünk több pénzünk marad. A támogatást egy háztartásból csak egy személy kérheti. Egy háztartást alkotnak azok, akik együtt élnek. A támogatást 1 évig kapjuk. Amikor lejár az 1 év, akkor újra […]
A Józsefvárosi Szociális Szolgáltató és Gyermekjóléti Központ új programja a 2M Program. A 2M Program ingyenes egészségügyi betétet ad. Ingyenes betétet a 2M Program ügyfele kap. Ingyenes betétet józsefvárosi nő kap. A Józsefvárosi Szociális Szolgáltató és Gyermekjóléti Központ segít az ügyintézésben. A Józsefvárosi Szociális Szolgáltató és Gyermekjóléti Központ címe: Népszínház utca 22. Kőris utca […]
Új vécé működik a Teleki téren. A vécé használata 10 forintba kerül. Tudunk fizetni készpénzzel. Tudunk fizetni bankkártyával. A vécét reggel 6 órától tudjuk használni. A vécét este 10 óráig tudjuk használni. A vécé akadálymentes. Az akadálymentes vécét mindenki tudja használni. Az akadálymentes vécébe be tud menni, aki: Várandós. Mozgássérült ember. Hallássérült ember. Látássérült ember. […]
A lakhatási támogatás azt jelenti, hogy pénzt kapunk a számlák befizetésére. Ha pénzt kapunk a számlák befizetésére, nekünk több pénzünk marad. Az Önkormányzat lakhatási támogatást ad Az Önkormányzat befizeti helyettünk a számlák egy részét. A lakhatási támogatás összege változó. A lakhatási támogatás összegét az Önkormányzat számolja ki. A lakhatási támogatást minden hónapban kapjuk. A […]
Támogatást lehet kérni. A támogatás 10 ezer forint. A támogatást egyszer kapjuk. A támogatást bármire elkölthetjük. A támogatást kapjuk: Bankszámlára. Postai úton. A támogatásért jelentkezni kell A lakhatási támogatásért adatlapot kell kitölteni. Az adatlap azt jelenti, hogy megadjuk személyes adatainkat. Az adatlapot megtaláljuk az interneten: https://epapir.gov.hu/ Az adatlapot megtaláljuk a Szociális Támogatási […]
Részvételi költségvetés Elmondhatod milyen legyen Józsefváros. Elmondhatod: Mi változzon. Milyen programok legyenek. A változásokat a kerületi lakosok kérik. A változásokat a kerületi lakosok szavazzák meg. Az önkormányzat 180 millió forintot költ a közösségi változásokra. Ötlet közösségi változásra például: Új program. Új focipálya. Új ivókút. Ötletelő műhely Ötletet beadni január 1-től lehet. Ötletet beadni […]
Elmondhatod milyen legyen Józsefváros. Elmondhatod: Mi változzon. Milyen programok legyenek. A változásokat a kerületi lakosok kérik. A változásokat a kerületi lakosok szavazzák meg. Az önkormányzat 180 millió forintot költ a közösségi változásokra. Ötlet közösségi változásra például: Új program. Új focipálya. Új ivókút. Ötlet beadása Ötletet beadni január 1-től lehet. Ötletet beadni február 10-ig […]
Jégpálya nyílt a Horváth Mihály téren. A jégpálya minden reggel 8 órától van nyitva. A jégpálya minden este 8 óráig van nyitva. A jégpályát a józsefvárosi lakosok ingyen használják. A jégpályán kérik a lakcímkártyánkat. Ha nincs lakcímkártyánk, akkor fizetnünk kell. Aki 140 centiméternél alacsonyabb, az 400 forintot fizet Aki 140 centiméternél magasabb, az […]
Várjuk a karácsonyt. A karácsonyt gyertyagyújtással várjuk. A karácsonyt programokkal várjuk. A programok a Horváth Mihály téren lesznek. A programok hétvégén lesznek. Advent első hétvégéje December 1., péntek Délután fél 5 óra Boridalok: Szervusz, Mikulás! Boridalok zenéje: https://www.youtube.com/watch?v=5bHRU6lKbec Este 6 óra Macskin – koncert A Macskin zenekar zenéje: https://www.youtube.com/watch?v=AdFuppWXhvQ December 2., szombat Délelőtt 11 […]
A Magyar Speciális Filmfesztivál röviden Filmfesztivál. A Filmfesztivált Magyarországon rendezték meg. A Filmfesztivált 9 alkalommal rendezték meg. A Filmfesztiválon filmeket mutattak be. A Filmfesztivál a fogyatékos emberek életére hívta fel a figyelmet. A Filmfesztiválon külföldi filmeket is bemutattak. A külföldi azt jelenti, hogy más országban készítették. A filmeket több városban játszották. Budapesten. Egerben. […]
Ez a felhívás könnyen érthető nyelven íródott. Lakásra lehet pályázni az önkormányzatnál. A lakásra mozgássérült emberek pályázhatnak. A lakásra azok pályázhatnak, akiknek a hivatalos lakcíme a nyolcadik kerületben van. A lakásokra önkormányzati bérlők is pályázhatnak. A lakásokra jelentkezni kell. A lakást az kapja meg, akinek a legnagyobb szüksége van a lakásra. A jelentkezőnek igazolnia kell, […]
A hajléktalan szállón hajléktalan emberek laknak. Hajléktalan ember az, akinek: Nincs állandó lakhelye. Nincs megfelelő minőségű lakhelye. Nincs biztonságos lakhelye. A hajléktalan szálló az Alföldi utcában van. A hajléktalan szálló sétát szervez. A séta a hajléktalan szállón lesz. A hajléktalan szállón megmutatják: Kik laknak ott. Miért laknak ott. Hogyan telnek a napok. […]
Új ügyfélszolgálati irodát nyitott az önkormányzat. Közösen megnéztük, mennyire akadálymentes. Vak, hallássérült, mozgássérült emberek jöttek el. Ők ezeknek a szervezeteknek a tagjai: Nem Adom Fel Alapítvány ETFÉSZ (Egyetemes Tervezés a Fogyatékossággal Élők Szolgálatában) Egyesület SVOE (Siketvakok Országos Egyesülete) Akadályok nélkül – Az akadálymentes Józsefvárosért Önállóan lakni – Közösségben élni csoport. Szőke Szilvia vezette körbe a […]
Az önkormányzatnak saját pénze van. Józsefvárosban a lakók dönthetnek arról, hogy az önkormányzat mire költsön 150 millió forintot. A józsefvárosi lakók 233 ötletet küldtek be. A józsefvárosi lakók 40 ötletről szavazhattak. 1500 józsefvárosi lakó szavazott. Összesen 16 ötlet fog megvalósulni 150 millió forintból. Ezek az ötletek fognak megvalósulni: Ivókutak A Szent Kozma Józsefvárosi Egészségügyi Központ […]
