Könnyen érthető kommunikáció
Ez a honlap egy próba.
A Józsefvárosi Önkormányzat tájékoztat a fontos dolgokról.
A könnyen érthető szövegek segítenek megérteni a tájékoztatást.
A honlapot újítjuk.
A honlapot javítjuk.
A könnyen érthető szövegek segítenek megérteni a tájékoztatást.
A honlapot újítjuk.
A honlapot javítjuk.
A honlap javításában te is segíthetsz.
Az ötletedet küldd el: katona.krisztina@jozsefvaros.hu
Katona Krisztina az Önkormányzat fogyatékosságügyi referense.
A fogyatékosságügyi referens foglalkozik minden olyan üggyel, ami a fogyatékos embereket érinti.
A fogyatékosságügyi referens foglalkozik minden olyan üggyel, ami a fogyatékos embereket érinti.
A könnyen érthető híreket ezen az oldalon találod.
A hírek egymás alatt vannak.
A hírekért görgess lejjebb.
Amelyik hír érdekel,
annak a címére kattints rá.
Ha végeztél a hír olvasással,
akkor kattints a vissza gombra.
A könnyen érthető kommunikáció jele:

A könnyen érthető kommunikáció:
Egyszerűen mondja el a bonyolult dolgokat.
Tájékoztat.
Könnyebben megértjük, amit hallunk.
Könnyebben megértjük, amit olvasunk. A Józsefvárosi Önkormányzat könnyen érthető szövegeket készít.
A könnyen érthető szövegek segítenek megérteni a tájékoztatást.
A Józsefvárosi Önkormányzat tájékoztat a fontos dolgokról.
Tájékoztat:
Támogatásokról.
Programokról.
Érdekességekről.

A könnyen érthető kommunikáció:
Egyszerűen mondja el a bonyolult dolgokat.
Tájékoztat.
Könnyebben megértjük, amit hallunk.
Könnyebben megértjük, amit olvasunk. A Józsefvárosi Önkormányzat könnyen érthető szövegeket készít.
A könnyen érthető szövegek segítenek megérteni a tájékoztatást.
A Józsefvárosi Önkormányzat tájékoztat a fontos dolgokról.
Tájékoztat:
Támogatásokról.
Programokról.
Érdekességekről.
						A részvételi költségvetésen a józsefvárosi lakosok dönthetik el, hogy az önkormányzat mire költsön pénzt. Milyen lépésekből áll a részvételi költségvetés? Ötletbeadás. Ötlet megvizsgálás. Szavazás. Megvalósítás. Szavazás Jelenleg itt tart a folyamat.  Szeptember 1-től indul a szavazás. Ki szavazhat? Minden józsefvárosi lakos szavazhat, aki betöltötte a 16. életévét. Hol tudsz szavazni személyesen? A Józsefvárosi Önkormányzat Ügyfélszolgálatán. […]
						
						
					
					
				
						Miről van szó? A Józsefvárosi Önkormányzat 2025-ben új tervet készít.Ez a terv a fogyatékos embereknek és családtagjaiknak szól.A cél: jobb szolgáltatásokat adni nekik. Mi történt eddig? Az önkormányzat munkatársai felmérést végeztek. Kérdőívben kérdezték meg a fogyatékos személyeket, és családjaikat, hogy mire van szükségük.  A kérdőívet 159 ember töltötte ki. Az önkormányzat beszélgetést szervezett.  A beszélgetés […]
						
						
					
					
				
						Az önkormányzat közösségi fogadóórát tart.  A közösségi fogadóóra egy olyan esemény,  ahol a lakók kérdezhetnek az önkormányzat munkatársaitól.  A közösségi fogadóórának a témája a lakók problémái. Mire jó a közösségi fogadóóra? A közösségi fogadóórán elmondhatod,  hogy mi zavar a lakóhelyeden.  Például elromlott a hinta a játszótéren.  Például nincs elég pad az utcában.  A közösségi fogadóórán […]
						
						
					
					
				
						A Kesztyűgyár Közösségi Ház nyári napközis tábort szervez. Kik vehetnek részt a napközis táborban?  Azok a gyerekek,  akik Józsefvárosban élnek.  Azok a gyerekek, akik Józsefvárosban tanulnak.  Azok a gyerekek, akiknek szülei józsefvárosi önkormányzati intézményben dolgoznak. A napközis táborba 7-14 éves korú gyerekek mehetnek. Mikor lesz a napközis tábor?  8 héten keresztül lesz napközis tábor.  A […]
						
						
					
					
				
						Józsefváros Önkormányzatának van strandja a Balatonon.  A strandot józsefvárosi lakók ingyenesen használhatják. A strand nyitva van június 1-től.  A strand bezár szeptember 30-án. A strand minden nap nyitva van.  A strand reggel 9-kor nyit ki. A strand este 19 órakor zár be. A strand Káptalanfüreden van. A strand címe: 8220 Balatonalmádi-Káptalanfüred, Sirály u. 8. A […]
						
						
					
					
				
						A FiDo egy közösségi hely.  A közösségi hely olyan helyszín,  ahol a fiatalok programozhatnak.  Például együtt sportolhatnak.  Például beszélgethetnek. A FiDo egy rövidítés.  A FiDo elnevezés két utcanévből van összerakva. A FiDo a Fiumiei út és a Dobozi utca között van.  Az elnevezésnél a két utca nevének az elejét rakták össze.  Fi-Do. A FiDo-ba járó […]
						
						
					
					
				
						Az önkormányzat pályázatot ír ki.  Az önkormányzat együttműködik az Ökotárs Alapítvánnyal.  A pályázatot  a 2023-as részvételi költségvetésen szavazták meg a józsefvárosiak. Mi a pályázat célja? A pályázat célja az akadálymentesítés.  Az akadálymentesítés azt jelent:  Fogyatékossággal élő emberek számára  olyan körülmények biztosítása,  amelyekkel lehetővé teszik  a mindennapi tevékenységek elvégzését. Például akadálymentes bejárat kialakítása,  hogy kerekesszékkel be […]
						
						
					
					
				
						Az önkormányzat közösségi fogadóórát tart.  A közösségi fogadóóra egy olyan esemény,  ahol a lakók kérdezhetnek az önkormányzat munkatársaitól.  A közösségi fogadóórának a témája a lakók problémái.  Mire jó a közösségi fogadóóra? A közösségi fogadóórán elmondhatod,  hogy mi zavar a lakóhelyeden.  Például elromlott a hinta a játszótéren.  Például nincs elég pad az utcában.  A közösségi fogadóórán […]
						
						
					
					
				
						Az aerobik olyan torna, amit zenére végeznek. Az aerobik csoportos mozgás.  Az edzés alatt az aerobik oktató elöl van, és bemutatja a feladatot.  A résztvevők az oktatót utánozzák.   Az aerobik bármilyen korosztálynak jó.  Az aerobik jó a fiataloknak. Az aerobik jó az időseknek.  Az aerobikot bárki kipróbálhatja.  Az aerobik gyorsan megtanulható.  Az aerobik edzések ingyenesek. […]
						
						
					
					
				
						Az erdei iskola egy iskolai kirándulás.  Az erdei iskolában a diákok több napot töltenek a természetben. Az Erdei iskola Program ezeknek a kirándulásoknak a sorozata. Az Erdei iskola tavasztól  őszig van. Az Erdei iskola Program célja, hogy józsefvárosi diákoknak legyen lehetősége kirándulni.  Az Erdei iskola Programot a Józsefváros Közösségeiért Nonprofit Zrt. szervezi. Az Erdei iskola […]
						
						
					
					
				
						Az időpontfoglalási rendszerben időpontot foglalhatok magamnak.  Az időpontfoglalási rendszer egy online felület.  Az egészségügyi időpontfoglaló rendszerben  orvosi vizsgálatokra jelentkezhetek. Például szem vizsgálatra. Például szív vizsgálatra. Mi az a JIR? Az egészségügyben többféle időpontfoglaló rendszer van.  A Járóbeteg Irányítási Rendszer (JIR)  egy országos időpontfoglaló rendszer.  Ez azt jelenti,  hogy az ország bármelyik szakrendelőjébe tudok időpontot foglalni. […]
						
						
					
					
				
						Nyáron újra lesznek koncertek a Bacsó Béla utcában.   A programsorozat neve Bacsó Bár.  A programsorozat 3 éve indult. A koncertek ingyenesek Mikor lesznek a koncertek?  A koncert 18 órakor kezdődik. A koncert 19 óráig tart. Hol lesz a koncert? A koncert a Bacsó Béla utcában lesz.  A Csiga Café teraszán.  Kik lépnek fel a koncerten?  […]
						
						
					
					
				
						A zebra más néven gyalogátkelőhely.  A gyalogátkelőhely egy olyan útszakasz,  ahol a gyalogosok biztonságosan tudnak átmenni az úton A Baross utcán kevés zebra van.  A gyalogosok nehezen tudnak átmenni a Baross utcán. Az önkormányzat ezért új zebrát alakít ki a Baross utcán.  Az új zebra  a Leonardo da Vinci utca és a Szűz utca között […]
						
						
					
					
				
						A Józsefvárosi Önkormányzat virágosztást szervez  a kerület lakóinak. A virágosztás célja,  hogy sok virág legyen a kerületiek otthonában. A virágosztás időpontjai: május 23. 10 órától 16 óráig  május 24. 10 órától 14 óráig A virágosztás helyszíne: Dankó udvar  A Dankó udvar címe: Dankó utca 18. A józsefvárosi lakók kapnak ingyen virágcsomagot.  A lakcímkártya bemutatásával igazolhatjuk,  […]
						
						
					
					
				
						Ez a szöveg a tavalyi évben megszervezett Szomszédünnepeket mutatja be.  A Szomszédünnep egy olyan programsorozat, ahol a józsefvárosiak közösségszervező eseményt valósíthatnak meg.  Közösségszervező esemény az,  ahol az emberek megismerhetik egymást.  A közösségszervező eseményeken az emberek kapcsolódnak egymáshoz. A Szomszédünnep célja minél több kis közösség kialakítása.  A Szomszédünnep eseményt Józsefváros Önkormányzata támogatja. A Szomszédünnep eseményt a […]
						
						
					
					
				
						A Lakótér az önkormányzati bérlők közösségi tere.  A közösségi tér egy olyan helyszín,  ahol emberek találkozhatnak, és beszélgethetnek. A Lakótér címe: Kálvária tér 21.  A Lakótér a Fővárosi Szolidaritási Alap támogatásával jött létre.  A Fővárosi Szolidaritási Alap egy pályázati lehetőség,  amire budapesti önkormányzatok, és civil szervezetek jelentkezhetnek.  A Fővárosi Szolidaritási Alap pénzt ad a jelentkezőknek. […]
						
						
					
					
				
						Felújítás miatt a Szentkirályi utca 40.-ből átköltözik a fogászati ellátás.  A felújítás 2026 év végéig tart.  2026 év végéig más helyen tudunk fogorvoshoz menni Fogászati ügyelet Hétköznaponként a Szentkirályi utca 47.-ben van.  8 órától 13 óráig és 14 órától 19:30-ig lehet menni.  Hétvégén a Mária utca 52-ben van az ügyelet.  8 órától 13 óráig és […]
						
						
					
					
				
						Egy éve kezdődött a járdák akadálymentesítése.  A járdák akadálymentesítése azt jelenti,  hogy a járdákat úgy alakítják át, hogy mindenki könnyen tudjon közlekedni rajtuk.  16 darab járdát akadálymentesítettek Józsefvárosban. A járdák átalakításánák a célja,  hogy mindenki önállóan tudjon közlekedni.  A járdák átalakításával az emberek biztonságosan tudnak közlekedni.  A járdák átalakításával az emberek gyorsabban elérik az úti […]
						
						
					
					
				
						Biciklioktatást szervez az önkormányzat. A biciklioktatáson megtanítanak biciklizni. A biciklioktatás felnőtteknek szól. A biciklioktatást a Velo Budapest munkatársai tartják. A biciklioktatás ingyenes. Nem kell érte fizetni. A biciklioktatás 4 alkalomból áll. Az alkalmak mindig vasárnap vannak. A biciklioktatás június 1-jén kezdődik. A biciklioktatás időpontjai:június 1.június 15.június 22.június 29. A biciklioktatás 10 órától 12.30 percig tart. […]
						
						
					
					
				
						A Lakásrezsi támogatás azt jelenti,  hogy pénzt kapunk a számlák befizetésére. A Főváros befizeti helyettünk a számlák egy részét. Ha pénzt kapunk a számlák befizetésére, nekünk több pénzünk marad.   A támogatást egy háztartásból csak egy személy kérheti.  Egy háztartást alkotnak azok,  akik együtt élnek.   A támogatást 1 évig kapjuk.  Amikor lejár az 1 év,  akkor újra […]
						
						
					
					
				
						A Józsefvárosi Szociális Szolgáltató és Gyermekjóléti Központ új programja a 2M Program. A 2M Program ingyenes egészségügyi betétet ad. Ingyenes betétet a 2M Program ügyfele kap. Ingyenes betétet józsefvárosi nő kap.   A Józsefvárosi Szociális Szolgáltató és Gyermekjóléti Központ segít az ügyintézésben. A Józsefvárosi Szociális Szolgáltató és Gyermekjóléti Központ címe:  Népszínház utca 22. Kőris utca […]
						
						
					
					
				
						Új vécé működik a Teleki téren. A vécé használata 10 forintba kerül. Tudunk fizetni készpénzzel. Tudunk fizetni bankkártyával. A vécét reggel 6 órától tudjuk használni. A vécét este 10 óráig tudjuk használni. A vécé akadálymentes. Az akadálymentes vécét mindenki tudja használni. Az akadálymentes vécébe be tud menni, aki: Várandós. Mozgássérült ember. Hallássérült ember. Látássérült ember. […]
						
						
					
					
				
						A lakhatási támogatás azt jelenti, hogy pénzt kapunk a számlák befizetésére. Ha pénzt kapunk a számlák befizetésére, nekünk több pénzünk marad.   Az Önkormányzat lakhatási támogatást ad Az Önkormányzat befizeti helyettünk a számlák egy részét. A lakhatási támogatás összege változó. A lakhatási támogatás összegét az Önkormányzat számolja ki. A lakhatási támogatást minden hónapban kapjuk. A […]
						
						
					
					
				
						Támogatást lehet kérni. A támogatás 10 ezer forint. A támogatást egyszer kapjuk. A támogatást bármire elkölthetjük.   A támogatást kapjuk: Bankszámlára. Postai úton.   A támogatásért jelentkezni kell A lakhatási támogatásért adatlapot kell kitölteni. Az adatlap azt jelenti, hogy megadjuk személyes adatainkat. Az adatlapot megtaláljuk az interneten: https://epapir.gov.hu/   Az adatlapot megtaláljuk a Szociális Támogatási […]
						
						
					
					
				
						Részvételi költségvetés Elmondhatod milyen legyen Józsefváros. Elmondhatod: Mi változzon. Milyen programok legyenek. A változásokat a kerületi lakosok kérik. A változásokat a kerületi lakosok szavazzák meg.   Az önkormányzat 180 millió forintot költ a közösségi változásokra. Ötlet közösségi változásra például: Új program. Új focipálya. Új ivókút.   Ötletelő műhely Ötletet beadni január 1-től lehet. Ötletet beadni […]
						
						
					
					
				
						Elmondhatod milyen legyen Józsefváros. Elmondhatod: Mi változzon. Milyen programok legyenek. A változásokat a kerületi lakosok kérik. A változásokat a kerületi lakosok szavazzák meg.   Az önkormányzat 180 millió forintot költ a közösségi változásokra. Ötlet közösségi változásra például: Új program. Új focipálya. Új ivókút.   Ötlet beadása Ötletet beadni január 1-től lehet. Ötletet beadni február 10-ig […]
						
						
					
					
				
						Jégpálya nyílt a Horváth Mihály téren. A jégpálya minden reggel 8 órától van nyitva. A jégpálya minden este 8 óráig van nyitva.   A jégpályát a józsefvárosi lakosok ingyen használják. A jégpályán kérik a lakcímkártyánkat.   Ha nincs lakcímkártyánk, akkor fizetnünk kell. Aki 140 centiméternél alacsonyabb, az 400 forintot fizet Aki 140 centiméternél magasabb, az […]
						
						
					
					
				
						Várjuk a karácsonyt. A karácsonyt gyertyagyújtással várjuk. A karácsonyt programokkal várjuk. A programok a Horváth Mihály téren lesznek. A programok hétvégén lesznek.   Advent első hétvégéje December 1., péntek Délután fél 5 óra Boridalok: Szervusz, Mikulás! Boridalok zenéje: https://www.youtube.com/watch?v=5bHRU6lKbec Este 6 óra Macskin – koncert A Macskin zenekar zenéje: https://www.youtube.com/watch?v=AdFuppWXhvQ December 2., szombat Délelőtt 11 […]
						
						
					
					
				
						A Magyar Speciális Filmfesztivál röviden Filmfesztivál. A Filmfesztivált Magyarországon rendezték meg. A Filmfesztivált 9 alkalommal rendezték meg. A Filmfesztiválon filmeket mutattak be. A Filmfesztivál a fogyatékos emberek életére hívta fel a figyelmet.   A Filmfesztiválon külföldi filmeket is bemutattak. A külföldi azt jelenti, hogy más országban készítették.   A filmeket több városban játszották. Budapesten. Egerben. […]
						
						
					
					
				
						Ez a felhívás könnyen érthető nyelven íródott. Lakásra lehet pályázni az önkormányzatnál. A lakásra mozgássérült emberek pályázhatnak. A lakásra azok pályázhatnak, akiknek a hivatalos lakcíme a nyolcadik kerületben van. A lakásokra önkormányzati bérlők is pályázhatnak. A lakásokra jelentkezni kell. A lakást az kapja meg, akinek a legnagyobb szüksége van a lakásra. A jelentkezőnek igazolnia kell, […]
						
						
					
					
				
						A hajléktalan szállón hajléktalan emberek laknak.   Hajléktalan ember az, akinek: Nincs állandó lakhelye. Nincs megfelelő minőségű lakhelye. Nincs biztonságos lakhelye.     A hajléktalan szálló az Alföldi utcában van. A hajléktalan szálló sétát szervez. A séta a hajléktalan szállón lesz. A hajléktalan szállón megmutatják: Kik laknak ott. Miért laknak ott. Hogyan telnek a napok. […]
						
						
					
					
				
						Új ügyfélszolgálati irodát nyitott az önkormányzat. Közösen megnéztük, mennyire akadálymentes. Vak, hallássérült, mozgássérült emberek jöttek el. Ők ezeknek a szervezeteknek a tagjai: Nem Adom Fel Alapítvány ETFÉSZ (Egyetemes Tervezés a Fogyatékossággal Élők Szolgálatában) Egyesület SVOE (Siketvakok Országos Egyesülete) Akadályok nélkül – Az akadálymentes Józsefvárosért Önállóan lakni – Közösségben élni csoport. Szőke Szilvia vezette körbe a […]
						
						
					
					
				
						Az önkormányzatnak saját pénze van. Józsefvárosban a lakók dönthetnek arról, hogy az önkormányzat mire költsön 150 millió forintot. A józsefvárosi lakók 233 ötletet küldtek be. A józsefvárosi lakók 40 ötletről szavazhattak. 1500 józsefvárosi lakó szavazott. Összesen 16 ötlet fog megvalósulni 150 millió forintból. Ezek az ötletek fognak megvalósulni: Ivókutak A Szent Kozma Józsefvárosi Egészségügyi Központ […]
						
						
					
					
				

